Over Vancouver en Victoria..... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van hellen - WaarBenJij.nu Over Vancouver en Victoria..... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van hellen - WaarBenJij.nu

Over Vancouver en Victoria.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2006 | Canada, Ottawa

Hey lieve allemaal!

Hier een berichtje vanuit een verrassend zonnig Canada! Eergisteren aangekomen en ik heb nu al het gevoel dat we hier heel lang zijn.

De vlucht was godzijdank niet zolang als ik had verwacht, na 9 uur stonden we op Canadese bodem! Het hebben van een rolstoel heeft zo zijn voordelen zijn we achter gekomen. Zo hoef je nergens lang te wachten en krijg je zowat overal een voorkeursbehandeling. We mochten als eerste het vliegtuig in en vandaag hadden we ook weer mazzel. Daar waar complete hordes mensen stonden te wachten in hun auto op de ferry naar Vancouver Island, mochten wij doorrijden en stonden we dus helemaal vooraan zodat we in de ferry dicht bij de lift stonden en ik dus niet zo ver hoefde te hobbelen met mijn pootje. We hebben wel een mooie kaart gekregen waarop staat dat ik officieel benoemd ben tot een "physically disabled person", maargoed.... als je daar je voordeel mee kunt halen... waarom niet? :-)

Anyway, vandaag de tweede dag dus gehad. Gisteren hebben we de hele dag Vancouver verkend. Eerst zijn we naar Stanley Park geweest, naar de totempalen. Daarna beetje de rest van het park bekeken. Weinig gelopen dus uiteraard..... best balen, want het is echt schitterend daar en je kunt er grandioos wandelen denk ik zo.

Vancouver ligt uberhaupt geweldig. Aan de kust met op de achtergrond de bergen. Mooie skyline ook, niet echt overdadig maar net dat het wel indruk maakt.

Na Stanley Park zijn we naar Gastown geweest. Een leuk wijkje in ouderwetse stijl, met een stoomklok en al. Errug gezellig en we hebben daar dan ook een terrasje gepakt. Daarna Chinatown nog bekeken en toen hapje gegeten en toen zat de dag er al weer op.

Vandaag hebben we dus de ferry naar Vancouver Island gepakt. Daarna zijn we naar Victoria gereden, waar we nu dus zijn. Vanmiddag zijn we naar downtown geweest. Was leuk, maar tja, het is maar gewoon een stad eigenlijk. Ze hebben megaleuke winkeltjes maar daar ben ik nu niet zo heel goed toe in staat. Haal dat dus weg en er blijft niet zo heel veel over. Behalve dan dat het een zeer charmante stad is met overal hanging baskets en een aantal mooie gebouwen.

Morgen gaan we verder het eiland verkennen. We weten nog niet precies waar we terecht gaan komen maar dat heeft ook wel wat.

Zodra ik weer gelegenheid heb, horen jullie verder weer van mij!

Veel liefs,

Hellen

  • 17 September 2006 - 13:46

    Mams:

    ik ben blij dat alles goed gaat en ga zo door en nog veel plezier doe
    arno de groetjes en jullie een dikke kus van ons mams enleo doeiiiiiiiiii

  • 17 September 2006 - 14:17

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Zie je ik heb het altijd al vermoed maar nu is het officieel je bent een 'physically disabled person'die sheakspier :-)

    Zonnig weer, ik loop constant te denken dat je kniediep in de sneeuw rondgereden wordt door Arno ;-)

    Nou heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Dikke kus,
    Linda

  • 17 September 2006 - 17:21

    Meike:

    Zo hinkepink,
    vergeet niet naar het aquarium in Vancouver te gaan, een vd beste ter wereld schijnt. PS het regent hier in noord-Spanje pijpenstelen...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 44817

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: