Over The Mighty Rocky Mountains....... - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van hellen - WaarBenJij.nu Over The Mighty Rocky Mountains....... - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van hellen - WaarBenJij.nu

Over The Mighty Rocky Mountains.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2006 | Canada, Revelstoke

He he, daar ben ik weer! Terug van een poosje wegggeweest. We zaten een aantal dagen echt in de middle of nowhere met absoluut geen computer ter beschikking dus vandaar de radiostilte.... maar wat een paar dagen zijn het geweest zeg.... Echt geweldig! Ik weet niet eens waar ik beginnen moet met vertellen dus begin ik maar waar ik de laatste keer ben gestopt! En dat was in Gold Rush Country.... dat lijkt voor mij alweer eeuwen geleden, maargoed, even graven in het geheugen maar... :-)

Na 100 Mile House zijn we naar een oud goudgraversstadje geweest, Barkerville. Dat was echt heel leuk en best een uitdaging omdat dat hele dorp niet geplaveid is en het de dagen voor ons bezoek behoorlijk had geregend. Gelukkig hadden ze daar rolstoelen te leen. (ja, shit, het was echt te groot daar om te lopen en met die krukken in de modder is ook geen doen, al heb ik kleine stukjes wel gelopen). Dus onze rolstoel is helemaal schoon gebleven en Arno heeft mij fijn door de modder mogen duwen... :-) Het is voor Noord-Amerikaanse een echt historische attractie. Alleen maar houten huisjes en mensen in klederdracht, een soort openluchtmuseus zoals Arnhem en Enkhuizen. Na ons bezoek zijn we in het dichtstbijzijnde oord een hotel gaan zoeken. Echt compleet in de middle of nowhere was dat maar we zijn er ook achter dat we dat leuker vinden dan steeds in een stadje, want net als in Amerika zien alle stadjes er hier hetzelfde uit.

De dag erop hebben we een prachtige rit gemaakt. Het was toen op naar de Rocky Mountains! Voor mijn gevoel ging het toen ongeveer pas echt beginnen! En ook toen zijn we op een compleet uitgestorven plek een echt geweldig motel tegengekomen met restaurantje erbij, want het was echt kilometers van de bewoonde wereld af dus dan kun je mensen niet alleen een kamer aanbieden, maar is een hap eten ook wel handig. Het lag echt super-idyllisch aan de Fraser Rivier met op de achtergrond de witbesneeuwde toppen van de Rocky Mountains. Het was daar echt zo heerlijk, ik had er wel een week willen blijven. Heerlijk afgelegen met bijna geen levende ziel om je heen, behalve de beren dan.... Wat me er aan doet herinneren dat we nog geen beer gezien hebben! En dat terwijl er toch een beer op zeker 20 meter afstand van ons is geweest. Want tijdens ons verblijf in dat mooie motelletje aan de Fraser Rivier vertelde de eigenaresse van de tent me dat we al een aantal nachten achter elkaar bezoek hadden gehad van een beer, die gooide iedere nacht de vuilnisbakken omver op zoek naar wat lekkers. En ja hoor, de volgende ochtend lag de hele boel weer omver. Dat konden wij goed zien want de vuilnisbak stond ongeveer 20 meter bij onze voordeur vandaan! Arno balen dat ie die beer niet gezien heeft! :-)

Ik vond het vreselijk jammer om van dat mooie plekje te moeten vertrekken. Helemaal omdat ik er tijdens mijn gesprek met de eigenaresse achterkwam dat dat motel te koop is! Dus vraag aan jullie allemaal even... is er iemand die mij 575.000 Canadese Dollars zou willen lenen? :-) Het lijkt me echt grandioos om op zo een geweldige plek zo een bedrijfje te runnen.... we dromen vooralsnog nog even verder... :-)

Daarna was het dus echt op naar de Rockies! Jasper was de eerste stop en qua natuur kan ik maar 1 ding zeggen.... overweldigend mooi.... De bergen zijn zo mooi en overal ligt op de toppen sneeuw. En gelukkig is het weer helemaal opgeklaard en liepen we in ons t-shirt lekker buiten. Dus nee Linda, ik word niet metersdiep door de sneeuw geduwd! :-) Jasper het stadje is ronduit vreselijk en achteraf gezien was het jammer dat we daar hebben overnacht omdat er buiten het stadje ook hele leuke motels waren, maarja, dat weet je ook niet allemaal van tevoren. Gelukkig maakte de geweldige omgeving het allemaal meer dan goed. We hebben tijdens het rijden prachtige uitzichten gehad, en we zijn regelmatig gestopt en hebben hier en daar zelfs een kort trailtje gelopen. Wat dat betreft houden ze echt goed rekening met mensen die niet zo heel goed te been zijn. Alleen op 1 punt heb ik even dikke tranen van verdriet moeten laten... :-( Want ik wilde zo graag de Athabasca Glacier (gletsjer) op. Maar dat was niet te doen, ik had er met een snowcoach wel opgekund maar ik had er echt niet kunnen lopen dus dan had ik alleen in de bus achtergebleven, dat vond ik ook niet echt een optie, dus hebben we het hele bezoek maar afgeblazen. Dat was wel even flink balen.... maargoed, wel wat mooie fotos gemaakt en toen maar weer diep ademhalen en verdergaan. Ik ben er toch al over uit dat als ik nog eens terugga naar Canada (en ik denk wel dat dat er in zit) dat het dan in de winter moet zijn! Volgens mij is het hier dan echt schitterend!

Maargoed, onze trip ging verder naar Banff National Park en we waren best wel moe dus besloten we twee nachten in Lake Louise te blijven. En dat was echt een hele goede keuze. Een heerlijke plek waar de positieve energie rijkelijk stroomt en mijn hemel... dat Lake Louise... tussen die bergen.... echt zo mooi!! We zijn daar een hele dag zowat gebleven en ik heb daar het halve meer rondgelopen op 1 kruk! (ik zei toch al dat de positieve energie er rijkelijk stroomde... :-) ) Echt zo een heerlijk plek! Er ligt een heel chique hotel aan dat meer en daar hebben we in de middag, echt heel decadent, een high tea gedaan. In een schitterende luxe entourage, met uitzicht op het Lake Louise en de bergen hebben we dus lekker genoten van allerlei lekkere hapjes en champagne, en thee natuurlijk... :-) Het was voor mij absoluut 1 van de hoogtepunten van de reis tot zover!

Gisteren zijn we weggegaan uit Lake Louise en omdat Jasper, het stadje dan, zo een afknapper was hebben we het stadje Banff ook maar achter ons gelaten. We zijn gewoon lekker in de wildernis gebleven en hebben een route door de bergen en de nationale parken gereden totdat we in Radium Hot Springs kwamen. Ik kon mijn ogen niet geloven toen we daar het dorp inreden. Een en al Oostenrijks aandoend gedoe! De bergchalet na de andere en in ieder restaurant kun je wiener schnitzel eten! En dat hebben we dus ook gedaan, hoe origineel... hahaha. Geen idee waarom ze daar een Alpendorp proberen te imiteren maar gezellig was het wel! :-)

En toen was het dus vandaag en vandaag hebben we weer door de bergen gereden, al worden die wel wat kleiner nu.... We zitten nu in Revelstoke en morgen gaan we een mooie bergroute rijden naar de top van Mount Revelstoke en we gaan een hele grote dam bekijken die hier vlakbij ligt. Kortom, we vervelen ons geen moment!

Iedereen weer bedankt voor de reacties! Ik hoor wel weer van jullie en jullie horen ook weer van mij! We hebben net gegeten en omdat ik echt heel vol zat, maar wel een toetje wilde heb ik het toetje (chocoladetaart) in laten pakken en dat hebben we meegenomen dus dat ga ik zo lekker op de kamer nuttigen met een kopje thee! :-)

Dit is geloof ik wel een erg lang verhaal geworden, hulde aan degene die het tot hier echt allemaal heeft gelezen.... :-)

Doei en dikke knuffel voor iedereen!

Liefs, Hellen

  • 29 September 2006 - 07:46

    Gerda:

    Goedemorgen lieverds,

    Wat een belevenissen toch weer allemaal. Heerlijk dat jullie zo genieten en dat jij je er zo doorheen sleeeeeept met die kruk! Volgens mij kan ik je zo (zonder je in de weer gezien te hebben) opgeven voor de AD Olympics.
    En Arne, natuurlijk als kampioen ROLSTOELDUWEN.

    Inderdaad achterlijk, zo'n Tiroler dorp in de middle of nowhere. Is toch een steekie aan los bij die Canadezen, maar wel ontwapenend, toch? En... ze hebben ons toch maar mooi bevrijd in 1945. Dus me moeten niet al te kritisch zijn, nietwaar.
    Dus toch maar hulde aan de Canedies. Geef ze ALLEMAAL maar een kusje van mij.

    Doe er trouwens voor jullie zelf ook maar een bij.

    DAAAAAAAAGGGGGG schatjes tot het volgende bericht ENJOY YOURSELVES!!!!!!

    KUS Gerda

    Love You Gerda

  • 29 September 2006 - 08:32

    Cor:

    Zo lezende kom ik in de verleiding om ook eens naar die kant van de wereld te gaan. Je beschrijft het zo goed dat ik het voor mij zie. Ik ben blij dat je steeds beter uit de voeten kunt en dat jullie je zo vermaken. Geniet ervan !!
    groeten

  • 29 September 2006 - 08:46

    Joenie:

    Hey Hellowa Hellen en Arno.
    Hellen, eindelijk heb ik de energie gevonden om alle verhalen in te halen en heb dus alles gelezen.....Ronduit een zeer bijzondere vakantie daar in Canada. Als ik jouw verhalen lees over de bergen dan begin ik ook alweer te dagdromen over Tibet en zijn werkelijk machtige bergtoppen overal om je heen, met die prachtige wolkendeken en de nog apartere schaduwen. Wat kan het leven tussen de natuur toch machtig zijn......Ik voel momenteel helemaal wat er bij jullie in je omgaat, is ook niet zo moeilijk want qua bergen bezoeken we denk ik zowaar het zelfde land. Verder wil ik je toch effe un compliment geven voor je doorzettingsvermogen want ik weet niet of ik op vakantie was gegaan, een hele dikke 10. Uiteraard ook voor Arno, hoe gaat het met het rolstoelracen, goed!!!!!!!Zl toch wel he.....Mensen rest mij niks anders dan jullie een fantastisch vakantie verder toe te wensen, ik verblijf nog eventjes op een grote roze wolk en wacht totdat ik een kade heb gevonden om aan te meren, zal npog wel effe duren.....

    Veel Liefs Dikke Knuffel
    Jeroen

  • 29 September 2006 - 12:20

    Barbara:

    Kind, je schrijft het zo dat we er bij zijn, dus het is helemaaaaaal geen bezwaar dat het lappen tekst zijn hoor :-).

    Ik heb helaas geen dollartjes liggen voor je, maar zodra ik er eentje vind mag jum hebben goed?

    Ben benieuwd naar het vervolg. Groetjes aan Arno en tot lezens ;-).

    Barbara

  • 29 September 2006 - 20:24

    Mams:

    het kan me niet lang genoeg zijn
    prachtig vind ik het ben blij dat alles goed gaat groetjes aan arno dikke kus voor jullie mams oja bedankt voor je smsje

  • 30 September 2006 - 07:34

    Arjo En Maud:

    Ha lieve cannadezen of mogen we jullie zo nog niet noemen? Het is echt supers om jullie verhalen en belevenissen te lezen. Tja nu is het mogelijk want we hadden geen mail vandaar. ik hoop jullie heel snel weer te zien en al jullie belevenissen live nog eenste horen net als jullie foto's te zien.

    Liefs maud en de groeten van arjo

    ps hellen petje af voor je doorzettingsvermogen en arno je zult wel spierballen hebben van als dat gerace door de blubber.

  • 01 Oktober 2006 - 20:46

    Linnemannetje:

    Hoi Helsie en Arno,

    Even radiostilte hier omdat ik met een keelontsteking zit maar ik ben weer aan de beterende hand :-)

    Het klinkt allemaal even mooi, we houden wel weer een foto-avondje hé! Hopelijk kan de sv dan ook wakker blijven ;-)

    Nog heel veel plezier!!

    Knuffels,
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Revelstoke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 44791

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: