Over Gold Rush Country..... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van hellen - WaarBenJij.nu Over Gold Rush Country..... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van hellen - WaarBenJij.nu

Over Gold Rush Country.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2006 | Canada, Ottawa

Howdy everybody!

Hier Hellen weer vanuit Gold Rush Country. We zitten nu in een stadje met de zeer tot de verbeelding sprekende naam "100 Mile House". Ergens in de middle of nowhere dus. Ergens 200 jaar geleden heeft men hier goud gevonden en dus ligt er nu her en der een dorp waarvan dit er dus 1 is.

Vandaag hebben we een ronduit ge-wel-dige rit gehad vanaf Whistler naar dit dorp. We hebben tussen reuzenhoge bergen gereden waarvan de toppen echt heel wit zijn.... en voor de rest erg groen en op het einde wat droger. Maar echt schitterend. En tussen die bergen liggen de mooiste bergmeren die een kleur hebben die je niet gelooft, ze zijn gewoon fel-blauwgroen! Op de foto's gaat het geloof ik niet helemaal overkomen maargoed, we hebben er absoluut van genoten. Ik voelde me meteen weer thuis.... veilig in de armen van moeder aarde. Ik weet niet maar bergen voelen veilig bij mij. Ik was dus erg in mijn hum vandaag. Doe mij maar een blokhut in zo een berggebied en ik ben zielsgelukkig volgens mij.... moeten jullie wel regelmatig op bezoek komen anders wordt het ook zo een eenzaam geheel....

Gisteren waren we in Whistler en we hadden allemaal mooie plannen gemaakt. Zo hadden we graag met een gondel helemaal naar de top van Mount Whistler willen gaan... maar helaas, het was gisteren weer grijs, grijs en nog eens grijs dus het had totaal geen zin om die berg op te gaan als je toch geen uitzicht hebt. Op zich was dat wel erg jammer natuurlijk, maar we hebben er toch een lekkere dag van gemaakt. We zijn in het dorp (na wat zoeken hebben we uiteindelijk het centrum kunnen vinden, ik dacht echt dat het dorp alleen maar uit hotels bestond... al scheelt dat uiteindelijk niet heel veel, maar toch... best een gezellig centrumpie) lekker in een lounge-koffie-tent gaan zitten en ik heb daar de heerlijkste theecreatie ooit gedronken (ja, ze hebben ook een thee in een koffietent). Daarna hebben we nog beetje door het dorp gewandeld en toen zijn we gewoon lekker naar het hotel gegaan en hebben totale relaxmiddag ingelast! :-)

In de winter lijkt me Whistler trouwens echt een sprookjesachtig oord, het is dan allemaal wit en ik kreeg bijna het kerstgevoel toen ik de foto's zag van hoe het er daar in de winter uitziet! :-)

Vandaag scheen de zon weer, althans in het begin, eind van de middag was het weer grijs. Maar als ik de "weather guy" mag geloven komt er een hogedruk gebied aan dus dat belooft nog wat! :-)

Iedereen weer bedankt voor de reacties! Ger, leuk van je te horen, ik dacht al, waar blijf je.... hahaha :-) Meike, Ger had een boodschap voor je, moet je even kijken bij de reacties op mijn vorige bericht. :-)LIjkt erop dat je ergens volgend jaar een invasie krijgt van oud-secretaresses... :-)

Ook nog even een boodschap voor Jeroen: als het goed is ben je weer thuis! Ik hoop dat alles voorspoedig is verlopen en uiteraard ben ik benieuwd naar alle bijzondere dingen die je hebt meegemaakt. We zullen eerdaags uitgebreid bijpraten! Maar bij deze, welkom thuis van Arno en mij!

Als laatste nog even dikke kus voor papa en mama en Leo en Linsie die altijd lieve reacties neerzetten!

Morgen gaan we verder Gold Rush Country bekijken. We gaan naar een openluchtmuseum-dorp Barkerville waar we hopelijk echt de smaak van "toen" kunnen proeven.

Jullie horen later weer van mij!

Dikke knuffels,

Hellen

  • 22 September 2006 - 08:50

    Gerda:

    Zoals jij altijd alles beschrijft is de lulligste dag nog een topdag en zo hoort het ook want dat is tevreden zijn met wat je op dat moment hebt. En jullie doen daar tenminste ook nog iets goeds mee.

    Het lijkt mij geweldig om ooit met Hamid ook zo ondernemend te kunnen worden. Hamid houdt ook ontzettend van reizen, dus daar zit wel een dikke kans in. Alleen moeders wordt natuurlijk ouder.. maar voorlopig kan ik mij nog meten aan een jonge deerne (!?)(wat een woord niet?) dus ik hou er de moed maar in.

    Ben benieuwd naar je verslag over de Gold Rush Country.

    Go for it and enjoy yourselves (met een dikke kus van mij).

    Dag liefjes

  • 22 September 2006 - 09:54

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Ik had je bijna weggegooid alszijnde spam :-)maar ik heb je gered ;-)

    Ik ben blij om te horen dat je weer lekker in je vel zit! Zo te lezen vermaken jij en Arno je prima, houden zo!!

    Als ik het allemaal zo lees, ben ik ook wel errug toe aan vakantie :-)

    Ik wacht vol spanning je volgende bericht af :-)

    Liefs,
    Linsie

  • 22 September 2006 - 12:33

    Wietske:

    Hallootjes vanuit het zonnige en warme nederland:P
    Zo te lezen is het daar helemaal geweldig..ik zou zeggen geniet er veel van:D

    Wat ik even kwijt moet aan jullie...er is een kip overleden..hoe weet ik niet want ik controleer elke avond:( Voor de rest gaat hier in huizen aan bos Super:D

    Dikken kus wiets

  • 22 September 2006 - 14:58

    Jeroen:

    Hello Hellen en Arno,
    Joenie is weer back in town. Ik heb een megareis gehad en ben nu een balans aan het zoeken tussen zweven en de dagelijkse beslommeringen. Dit gaat vrees ikke nog wel even duren. Maar het was top. Tibet is een fantastisch land en we hebben zeer veel meegemaakt. Maar daarover maar in Oktober. Ik heb je reisverslagen niet gelezen daar ga ik me binnenkort rustig voor zitten. Ik moet nu zo,n 60mails gaan beandwoorden.......Heel veel plezier in Canada, en ik laat wel wat van me horen.
    Kus Knuffel Joenie

  • 25 September 2006 - 09:58

    Cor:

    Het komt geweldig over.
    Zo'n beeld van bergen en sneeuw doet mij alweer verlangen naar de Alpen volgend jaar. Ik hoop dat je weer wat mobieler bent en dat Arno een goede duwer van karrtjes is;).Veel plezier en liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 44795

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: