Over Edinburgh..... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu Over Edinburgh..... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu

Over Edinburgh.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal!

Nou hehe, eindelijk een internettent gevonden, vanmorgen met de auto de stad in want helaas, na twee schitterend zonnige dagen, plenst het vandaag dus inderdaad pijpestelen.... maargoed, na wat "stressmomenten" in de auto (dat rijden aan de verkeerde kant en dan ook nog zooooooo druk) zitten we nu lekker droog in de MacDonalds te internetten. Heerlijk die frituurlucht om half 12 als je net je full Scottish breakfast achter je kiezen hebt... :-)

Maargoed, we zitten nu dus in Edinburgh en hebben al twee geweldig mooie dagen achter de rug. Onze reis hiernaartoe was zeer relaxed. Het is toch wel heel lekker eigenlijk om maar zo kort in het vliegtuig te hoeven zitten en dan toch in een andere wereld aan te komen. Het vliegveld van Edinburgh is ongeveer zo groot als een postzegel dus daar waren we zo klaar. Ook bij het verhuurbedrijf van de auto waren we de enige dus alles was supersnel geregeld. Onze eerste accommodatie was echt super! Vanmorgen zijn we daar uitgecheckt want we gaan nu op weg naar Stirling, maar het was echt super! Echte Schotse kneuterigheid zal ik maar zeggen. En een megagoed ontbijt, we zitten ons al twee dagen vol te stampen met worsten en eieren en bonen, etc. Ook bleek, en dat was echt een verrassing, dat we toch op loopafstand van het centrum zaten. Okay, het was een flinke wandeling maar het was te doen. Ook de eigenaren waren superaardig. De man des huizen, Keith, was echt zo een gezellige kwebbelaar die je aanzet en vervolgens niet meer uitkrijgt. Wel interessante verhalen overigens, over tempeliers en geheimen en allerlei andere historische weetjes.

We hebben Old Town al behoorlijk doorkruist en in leuke tentjes gegeten. Gisteren had ik steak & ale pie en dat was echt bijzonder lekker! Arno was stiekum jaloers dat ie het ook niet had besteld... :-)Uiteraard wordt je hier ook doodgegooid met Schotse rokken e.d. Echt een paradijs voor de souvenier-hunters.

Gisteren zijn we naar Melrose geweest, naar Melrose Abbey. Wow, dat is oud, eigenlijk niet meer dan een ruine, maar er hangt daar een hele bijzondere sfeer. Alleen klopte er naar ons gevoel weinig van die abdij. Sommige muren pasten totaal niet bij de rest en dat lag niet aan eventuele restauratiewerkzaamheden, het klopte gewoon niet.... Op het naastgelegen kerkhof had ik een stuk minder behaaglijk gevoel. De grafstenen zijn er volgens mij maar lukraak neergeplant waardoor ik continu het gevoel had dat ik heel oneerbieding over dode mensen aan het lopen was.

Na Melrose Abbey op weg naar Rosslyn Chapel. Het blijft echt heel gek om aan de "verkeerde" kant van de weg te rijden hoor! Ik vraag me toch continu af of iedereen echt wel doorheeft dat ie aan de linkerkant van de weg moet rijden! Ben steeds bang dat er plotseling toch een auto opduikt op onze kant van de weg. Maar tot zover gaat het goed dus ik geloof dat iedereen hier wel doorheeft hoe het werkt.... :-)

Onderweg nog gepicknicked langs een riviertje bij een bruggetje, echt vakantie dus weer! Echt mazzel gehad met het weer dus tot nu toe!

En toen, Rosslyn Chapel.... in 1 woord, betoverend.... zo fantastisch mooi, en mysterieus. Helemaal als je de Da Vinci code hebt gelezen bespringt je toch een speciaal gevoel als je daar bent.... ik zou er duizenden woorden aan kunnen besteden maar het gevoel wat ik daar had laat zich niet makkelijk beschrijven dus hou ik het nog maar even op de harde schijf. Ik heb heel veel mooie plaatjes geschoten dus als ik weer thuis ben krijgen jullie het wel te zien allemaal en misschien "voelen" jullie het dan ook wel. Het was er redelijk druk met allemaal "da vinci code" lezers maar het viel me nog mee moet ik zeggen.

Gisteravond na het eten zijn we nog naar de Mary Kings Close geweest. De ondergrondse stad als het ware. De "nieuwe" stad is daar later simpelweg overheen gebouwd. We hadden de laatste rondleiding en het is een beetje een soort ghost-tour dus het was spanning ten top! :-) (viel gelukkig erg mee... ik ben al zo een angsthaas! hahaha)

Nu gaan we zo dus op weg naar Stirling. We zullen de laatste dag nog terugkomen hier in Edinburgh. Nu eerst lekker de rust en ruimte buiten de stad opzoeken. En hopen dat het morgen weer droog is! :-)

Veel liefs allemaal!

Hellen

P.S. Hey Carmen! Daarom staat het hier dus vol met koeien in de stad.... hahaha... we snapten er eigenlijk helemaal niets van maar dankjewel voor de research!

  • 26 Mei 2006 - 11:08

    Eef,leo:

    nou het regent ook in nederland hoor.een tip voor lings rijden,doe je ogen dicht,want je heb een goede chauffeur bij je.nog veel plezier groetjes eef en leo.

  • 26 Mei 2006 - 12:22

    Wijnand:

    Ik hoop dat 't daar minder regent dan in Amsterdam want hier zeikt 't al de heledag van de regen.
    Veel plezier nog daar in de UK.

    Groetjes,
    Wijnand H.

  • 26 Mei 2006 - 15:12

    Carmen:

    ik lees het al, tijd te kort! Nu al! Laat alles goed op je inwerken he?!? Neem de tijd en idd voor het weer hoef je niet terug te komen...ook in het noord oosten van het land regent het!
    Genieten, genieten, genieten.....snuif de geur van frisse koeienstront!! haha, dan krijg je zo'n lekker landelijk gevoel. Vakantie gevoel....tsja, zo zou ik het niet noemen!
    Have fun, and like to hear!
    Dikke kus,

  • 26 Mei 2006 - 18:35

    Linda:

    Wat heerlijk om je uitgebreide verslagen weer te lezen, Rocco en ik reizen met je mee hoor :-) Kan niet wachten om de foto's te zien!

    Ik hoop dat we allemaal wat mooier weer krijgen dan vandaag want hier word ik een beetje depressief van :-(

    Knuffels!

  • 26 Mei 2006 - 18:50

    Maud:

    ha luitjes,

    leuk om te horen dat jullie het leuk hebben. Hier is het weer echt bar en boos, een heledag shoppen in amsterdam met regen is niet echt leuk maar goed daar kan ik niets aan veranderen. Verder gaat het hier langzaam zijn gangetje.

    Groetjes en fijne reis verder maud en Arjo

  • 29 Mei 2006 - 12:10

    Cor:

    Klinkt fantastisch, veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 44804

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: