Over Ben Nevis en Harry Potter land... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu Over Ben Nevis en Harry Potter land... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu

Over Ben Nevis en Harry Potter land...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey everybody!

Ben ik weer vanuit Fort William. Het begint allemaal vast wat afgezaagd te klinken maar we hebben weer twee geweldige dagen achter de rug!

Gisteren zijn we de Glen Nevis ingeweest. De Ben Nevis durfde ik bij nader inzien toch niet op (heb ik nu achteraf best beetje spijt van want volgens mij was het best goed te doen geweest). Maargoed, we hebben twee geweldig spectaculaire trails gelopen en geloof me, de wandelingen in Peru verbleekten compleet bij de wandelingen van gisteren! Okay, de omgeving is natuurlijk heel anders dus vergelijken kan gewoon niet. Maar dit was ronduit GEWELDIG!! Wat voel je je toch ontzettend nietig als je tussen die enorme woeste natuur loopt te klauteren. Alles ging voorspoedig alleen heeft Arno een klein beetje pech gehad door (zo eigenwijs als ie is) perse een riviertje over te willen steken. Nou was het niet diep ofzo, het was geen wild kolkende massa water maar toch, als je dan uitglijd op zo'n steen en zodanig valt dat het water zo je schoenen in kan stromen.... dan loop je de rest van de dag dus met natte voeten... :-) Gelukkig had ie zich niet bezeerd ofzo dus kon ik gewoon hardop lachen toen ik opeens de bewuste plons hoorde... :-)

Gisteren dus de hele dag in de bergen geweest. Wat kan ik daar verder van vertellen... het was grandioos en het staan voor altijd op de harde schijf...

Vandaag zijn we met de Harry Potter stoomtrein naar Mallaig gegaan (en weer terug). Zo ontzettend leuk was dat! Het was alleen stampdruk in die trein dus we hadden geen plaatsen naast elkaar. Maar dat bleek achteraf maar goed ook. Want nu liepen we maar beetje door de trein heen en konden we op de balkons lekker met onze hoofden uit de raampjes hangen en dus konden we zo veel beter van het uitzicht genieten! We hebben prachtige foto's gemaakt dus die zie je wel als we weer thuis zijn, Wietske! :-)

Mallaig stelt niet veel voor als dorp. Dat vind ik zo grappig aan dit land. Ookal weten ze dat het hier stormloopt met toeristen.... alles blijft zoals het is. Hier en daar misschien een restaurant en een hotel extra maar dat is het dan ook wel. Hier hebben we als lunch voor het eerst de echte "fish & chips" gegeten. Mjammie! :-)

Nu zijn we net weer terug en zijn beetje aan het shoppen. We zijn nu 3 dagen hier in Fort William geweest. Eigenlijk zouden we vandaag meteen doorgaan naar Loch Ness maar in het kader van "vrijheid, blijheid" en omdat we toch niets geregeld hebben, blijven we vannacht ook nog lekker hier. Is veel relaxter dan maar lopen te draven van hot naar her. Er is hier zo ontzettend veel te zien en te doen. We zijn er nu wel achter dat we toch niet alles gaan zien wat we eigenlijk zouden willen! Maar dat geeft niet, heb je nog wat om voor terug te komen.

Morgen gaan we dus op weg naar Loch Ness. Als ik gelegenheid heb horen jullie dan weer van me! Ik hoop trouwens dat jullie het vorige bericht over Loch Lomond hebben ontvangen? Ik kreeg hier namelijk steeds foutmeldingen maar ik zie de boodschap wel op mijn site staan....

Okay, tot zover het verslag uit Fort William! Tot later!

Liefs, Hellen

  • 31 Mei 2006 - 16:32

    Isabella En Frank +jamie:

    dus jullie kunnen nu ook toveren net als harry. Ben je Hagrid nog tegen gekomen hahah. Lijkt me helemaal te gek Schotland.
    Groetjes Uit het Naterige Nederland

  • 31 Mei 2006 - 16:38

    Barbara:

    Kon niet eerder reageren, site under construction of zoiets...

    Maar daar hebben wij in 2003 op een camping gezeten, vlak bij Mallaig. Hebben dus ook die treinreis gedaan, leuk he, vooral als alle ramen openstaan en je gaat een tunnel door, hoezo vergast ;-).

    Fijn dat jullie het zo geweldig hebben. Hoopte al dat je niet vond dat Henk en ik hadden overdreven. Het is gewoon een prachtland.

    Benieuwd naar jullie verdere ervaringen en foto's straks...

    Knuf, Barbara

  • 31 Mei 2006 - 19:34

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Die Arno, wat zijn die mannen toch eigenwijs! Maar goed ze worden gelijk gestraft :-)

    Doe je morgen de groeten aan Nessie voor me ;-)

    Liefs,
    Linda

  • 31 Mei 2006 - 20:32

    Mams:

    fijn dat jullie het naar je zin hebben

    dikke kus van ons
    leo&mams

  • 02 Juni 2006 - 15:25

    Cor:

    Hebben jullie "Nessie" gezien???????
    Groeten,
    cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 44827

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: