Over Loch Lomond en schitterende natuur... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu Over Loch Lomond en schitterende natuur... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu

Over Loch Lomond en schitterende natuur...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey mensen!

Ben ik weer even vanuit een Schotland waar het weer gelukkig een stuk is opgeknapt! Met opgeknapt bedoel ik dat het niet meer de hele dag aan 1 stuk door zeikt van de regen maar zowaar hebben we gisteren en vandaag het grootste gedeelte van de dag droog en zo nu en dan een zonnetje gehad!

We hebben een heerlijke paar dagen achter de rug! Vanuit Edinburgh zijn we richting Loch Lomond gereden waar we twee dagen zijn gebleven. Voornamelijk om het gebied te verkennen van de voorouders van Arno (MacFarlanes). We zaten echt in een geweldige Bed & Breakfast! Zulke aardige mensen en echt een grandioos huis! We hadden een kamer met uitzicht op Loch Long, prachtig! En beneden een "woonkamer" die we konden gebruiken, kortom, ik had er wel een week willen blijven!

We zaten in een dorpje dat Arrochar heette en dat was zo ontzettend knus, het is dat Arno daar voorouders heeft gehad anders kom je daar volgens mij nooit terecht. We hebben ook een dorpje Luss bezocht, daar liggen een hoop MacFarlanes begraven. Was wel grappig om daar in Luss bij het Visitor Centre te gaan vragen naar de begraafplaats.... die mensen zullen wel gedacht hebben... :-)

Gisteren zijn we helemaal om het Loch Lomond heen gereden. Een schitterende rit door geweldige natuur. We hebben in het Queen Elizabeth Forest een stukje gelopen als opwarmertje voor de Ben Nevis.... ;-)

Op de terugweg kwamen we door een dorp Callander, we hadden geen idee wat het was maar het bleek een hartstikke leuk stadje te zijn. Lekker beetje rondgeslenterd. Toen verder terug naar Arrochar. En weer een prachtige route langs verschillende lochs. Ik ben nog nooit in Noorwegen geweest maar ik kan me zo voorstellen dat die fjorden daar er net zo uitzien.

Vandaag moesten we helaas Stephanie en Neill (onze gastvrouw en heer van de afgelopen dagen) gedag zeggen en zijn we op weg gegaan naar Fort William. En daar zijn we nu dus! Een geweldige route was het weer, gedeeltelijk langs een hele mooie kust waar her en der nog een ruine op een eilandje staat. Dat vind ik nou typisch Schots en ik vind dat helemaal geweldig! De hele dag schitterend weer gehad maar nu regent het weer, het kan vriezen en het kan dooien zullen we maar zeggen. Over 5 minuten kan de zon weer schijnen... Ik weet niet of er altijd sneeuw ligt op de Ben Nevis maar op dit moment zijn de toppen hier nog behoorlijk wit. Ziet er echt geweldig mooi uit! Morgen gaan we eens kijken hoe ver we naar de top kunnen komen!

En voor overmorgen hebben we ook alvast iets heel leuks geregeld! We gaan dan met een stoomtrein dwars door "Harry Potter-land" naar Mallaig aan de kust! Ja, Wietske, we komen dan met de "Zweinstein Express" langs stukken waar de films van Harry Potter zijn opgenomen! Is dat niet geinig! We zullen veel foto's maken! :-)

Oja, ik ratel maar aan 1 stuk door maar ik wil iedereen natuurlijk bedanken voor de hele leuke reacties! Het is echt heel leuk om in te loggen en dan wat reacties te lezen voordat ik weer verder kan doorratelen..... :-) Dus, vooral daarmee doorgaan!

Dit was het weer voor nu, mijn tijd is bijna op! Ik hoop dat jullie een beetje beeld hebben bij wat ik schrijf, ik vind het in ieder geval leuk om hier mijn verhalen bij te houden!

Tot later!

Liefs Hellen (en Arno natuurlijk ook!)

  • 30 Mei 2006 - 11:51

    Wietske:

    OOO wat ben ik jaloers op jullie....maar maak veel foto's ik ben erg nieuwsgierig.
    Zoals ik al in het smsje zei met de macFarlanes gaat het gewelding.
    Alleen luna had iets nieuws bedacht en dat was de kleintjes in een keer te verplaatsen, dus ik was ze even kwijt, maar ik heb ze weer gevonden:D

    Nou fijne dagen nog en tot snel.

    Kuxxxx

  • 31 Mei 2006 - 11:13

    Cor:

    Ik sie het voor mij als ik lees wat jij schrijft. Het lijkt mij echt indrukwekkend als je al die vergane glorie van schotland ziet.
    Veel plezier nog en hou ons op de hoogte.
    liefs

  • 31 Mei 2006 - 19:30

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Klinkt allemaal super, zo te lezen genieten jullie met volle teugen en zo hoort het ook!

    Knuffels,
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 44812

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: