En toen was de cirkel rond.... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu En toen was de cirkel rond.... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van hellen - WaarBenJij.nu

En toen was de cirkel rond....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!

En toen waren we weer in Edinburgh! Het rondje is dus alweer bijna klaar... :-(

Maar de afgelopen dagen waren geweldig! Zowaar hebben we zomers weer gehad de afgelopen twee dagen! Jippie! :-)

Goh, even bijbrieven wat we de afgelopen dagen hebben gedaan... we zijn 11 dagen weg maar we hebben zo ontzettend veel gedaan en gezien dat ik soms niet meer weet wat we nu eigenlijk allemaal gedaan hebben! Gelukkig hou ik ook een schriftelijk dagboek bij dus kan ik al typende hier even teruglezen....

Eergisteren zijn we vanuit Fort William richting Loch Ness gereden. Eenmaal bij het Loch gearriveerd hebben we natuurlijk naar "Nessie" gezocht... maar helaas, niet gevonden! Het is ook niet zomaar een klein meertje ook, het lijkt wel een binnenzee zowat! Geen Nessie dus maar ik heb wel vanaf de wal de groeten gedaan van Linda en Wijnand! Ik geloof dat ik ergens vanuit de diepte een soort gegorgel hoorde dat "groeten terug" riep! ;-)

Anyway, aan het Loch Ness ligt een prachtig kasteel genaamd Urquhart Castle, dat hebben we bezocht. De dame die de kaartjes verkocht begon opeens in het Nederlands tegen ons te praten. Wat bleek, ze kwam uit Nederland maar is aantal jaren geleden naar Schotland vertrokken. Ze waren hier op vakantie en toen zagen ze een Bed & Breakfast te koop staan en huppa... het roer ging om! Een geweldig verhaal, eigenlijk lijkt dat Arno en mij ook wel wat... maargoed, dat kasteel dus bezocht. Echt geweldig mooi! Prima bezoekerscentrum erbij, kreeg je eerst een film te zien en aan het einde van de film ging het doek omhoog en de gordijnen open en door de ramen zag je toen zo het kasteel liggen. Degene die dat heeft bedacht heeft echt een goed gevoel voor drama... :-)

Na het bezoek aan het kasteel zijn we doorgereden. Een loch blijft toch een loch en aangezien we er al een aantal hadden gezien deze reis hebben we toen besloten om door te rijden. Arno wilde nog graag naar het gebied waar de serie "Monarch of the Glen" is opgenomen. Ik ken die serie niet maar voor degene onder jullie die hem wel kennen... daar zijn we dus geweest... en wat is het daar geweldig mooi! We reden dus echt in de middle of nowhere en toen kwamen in een postzegeldorpje Laggan, daar was precies 1 hotelletje en daar konden we nog een kamer krijgen! En wat voor een kamer, echt de meest snoezige kamer die je je voor kunt stellen! Een heleboel roze en een heleboel bloemetjes! :-)

Het kasteel uit de serie hebben we ook gevonden en in het winkeltje uit de serie hebben we nog wat proviand gehaald voor de volgende dag.

De sfeer in die omgeving was echt heerlijk, het voelt zo vredig daar. En met die mooie groene heuvels daar waan je je bijna in het paradijs.

Gisteren was een dag voor de die-hards... (wij dus)... We hebben bij Killiecrankie (wie kent het niet) een wandeling van 13 kilometer gemaakt, en dan dus 13 kilometer lang bergje op en bergje af... het was behoorlijk afzien maar het was een geweldige tocht! Fantastische uitzichten over de bergen en de bossen en meertjes en riviertjes. Zo ruig als de Glen Nevis was, zo "rustig" is het hier. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat een heerlijk land om op vakantie te gaan! Inderdaad Barbara, ik begrijp helemaal waarom jij en Henk verzot zijn op dit land!

En vandaag dan dus de laatste dag... :-( Vanmorgen zijn we bij Perth nog naar het Scone Palace geweest. Dat is de plek waar vroeger de Schotse koningen werden gekroond. Was heel mooi en met supermooie tuinen eromheen met een mega-bloemenpracht!

En daar in die tuinen heeft een speciale gebeurtenis plaatsgevonden! In mijn allereerste bericht over Schotland heb ik het gehad over een boom waar we naar op zoek waren.... en hier in de tuinen van Scone Palace hebben we hem gevonden... de boom waarbij je een Keltisch huwelijk aan kunt gaan! Jaja, jongens jullie horen het goed, Arno en ik zijn een Keltisch huwelijk aangegaan! Nee, nee, geen paniek mam, je hebt niets gemist! :-) Het Keltisch huwelijk gaat steeds per jaar... je moet bij een mooie boom een belofte maken dat je in ieder geval voor het komende jaar trouw blijft en lief zal hebben. Ik vind het wel in pas met de realiteit eigenlijk. Na een jaar kom je weer terug bij die boom en als je er dan nog een jaar aan wilt plakken.. huppa, dan doe je dat! Zo niet, even goede vrienden! We hebben wel al met de boom in kwestie besproken dat we volgend jaar een collega-boom in Nederland zullen raadplegen! :-)

En zo kwam het dat we nu dus weer in Edinburgh zitten waar we ook zijn begonnen. Alleen nu met schitterend mooi weer! :-)

Morgen vliegen we weer terug en gaan we alle foto's eens even op een rijtje zetten! Ik hoor wel wanneer jullie de foto's willen komen kijken!

Dit was het laatste bericht vanuit Schotland! In september ben ik weer terug vanuit Canada!

Tot dan!

Dikke knuffels van Hellen en Arno!

  • 03 Juni 2006 - 19:01

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Een keltisch huwelijk, snif, snif... laten we het maar op de hormonen houden ;-)

    Wanneer ik de foto's wil zien, nou wat zal ik zeggen, ik heb een geweldige printer waar je het kaartje zo in kan proppen dus wanneer komen jullie langs :-) :-)

    Goede terugreis en ik spreek je snel weer!

  • 04 Juni 2006 - 16:23

    Barbara:

    Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook.... Oh ja, ik ga ook ;-).
    Hoe romantisch zeg, zo'n boom. Ben bang dat Henk zegt dat ie toch echt niet een beetje tegen een boom gaat staan praten...:-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 44832

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: