Frizzle, drizzle....... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van hellen - WaarBenJij.nu Frizzle, drizzle....... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van hellen - WaarBenJij.nu

Frizzle, drizzle.......

Door: Webmaster

18 September 2006 | Canada, Ottawa

Hallootjes!

Daar is ze alweer.... vanuit een zeer regenachtig Nanaimo dit keer... Tja, zo schijnt de zon nog en zo wordt je 's morgens wakker met alleen maar regen... lekker van die motregen en dat dan ook de he-le dag! Het stond vandaag dus in het teken van frizzle-drizzle (motregen dus). We hadden grootste plannen om naar de Butchart Gardens te gaan bij Victoria maar daar hebben we maar vanaf gezien. Is geen lol namelijk om buiten te vertoeven met dit weer.

Dus hadden we als alternatief een mooie route uitgestippeld over het eiland. Ging prima, en best mooie uitzichten gehad voor zover het niet potdicht zat door de mist. Alleen hield plotseling de weg op...... althans, de verharde weg. Opeens hield de weg op en veranderde in een gravelpad! Ik geloof niet dat het verhuurbedrijf van de auto het fijn vindt als je als huurder van dat soort wegen betreedt dus zijn we maar rechtsomkeert gegaan. We hebben nog even overwogen om helemaal om te rijden om alsnog wat van het eiland te zien maar dat idee lieten we al snel varen. Het was zulk bar en boos weer en dan heeft rondrijden ook niet veel zin.

Misschien ligt het aan het slechte weer en ook aan het feit dat ik niet goed ter been ben maar ik vind Vancouver Island een beetje tegenvallen. Nu ben ik ook meer het type voor het ruige bergenwerk en ik hoop dan ook dat de Rocky Mountains me meer zullen bekoren. Morgen gaan we richting Whistler ben erg benieuwd!

Tja, op zich dus een dag die letterlijk en figuurlijk beetje in het water is gevallen. En toch had de dag twee enorme hoogtepunten! Het eerste hoogtepunt was vanmorgen toen ik het presteerde om van het restaurant, waar we hadden ontbeten, naar ons hotel terug te lopen met 1 kruk!!! :-) Ach ja, sommige mensen lopen de West Coast Trail (he Meike? :-)) en ik ben intens gelukkig dat ik een afstand van 200 meter af heb weten te leggen met 1 kruk... :-) Je leert de kleine dingen waarderen zullen we maar zeggen....

Het tweede hoogtepunt heeft zich vanmiddag afgespeeld. Nadat we hadden besloten om maar niet meer verder te rijden maar gewoon lekker hotel te gaan zoeken. We zitten nu in een Best Western hotel, echt prima kamer! En hier vlak om de hoek zit..... een WAL-MART!!! :-) Yes, hoogtpunt nummer twee was shoppen dus! Linda, ik heb een prachtig Whinnie de Pooh-dekentje voor Rocco gekocht, niet dezelfde als die van Nina want anders komt daar weer gedonder van natuurlijk.... :-) Dus die buit is binnen!

Meike, dat acquarium in Vancouver, is dat het acquarium in Stanley Park? We hebben het nu nog niet gezien maar we komen aan het eind van de reis weer in Vancouver terug dus we overwegen om dan inderdaad het acquarium te gaan zien.

Nou, tot zover onze belevenissen van vandaag. Morgen gaan we weer naar het vasteland en op weg naar Whistler. Er schijnt in de bergen al wat sneeuw te zijn gevallen dus dat kniediep voor de sneeuw rijden gaat misschien nog komen... ;-)

Jullie horen later weer van me!

Veel liefs,

Hellen

• 18 September 2006 - 06:03

Linda:

Hoi Helsie en Arno,

Balen van al die regen joh en dat Vancouver Islan een beetje tegenvalt, komt misschien ook wel door de regen?

Ik denk dat de Rocky Mountains meer in de smaak zullen vallen bij je :-)

Wat goed dat je zo ver hebt gelopen met 1 kruk, ga zo door!!! Wal-mart geweldig, mijn buit is binnen jippie :-) :-)

Doen jullie voorzichtig als jullie richting sneeuw gaan. Sneeuw-kettingen etc. aan boord??

Liefs,
    Linda

• 18 September 2006 - 09:12

Ma En Leo:

hoi daar,goed he met een kruk.we genieten volop mee met een temperateur van 24 graden.nou nog veel plezier daar,tot de volgende bericht.groetjes ma en leo.

• 18 September 2006 - 13:15

Wijnand:

Veel plezier in de sneeuw daar.. (als je 't maar wel daar laat liggen en niet meer hierheen neemt.
    Groetjes Wijnand

• 18 September 2006 - 15:15

Cor:

Hai Fans;
    Ik ben blij dat je toch een beetje uit de voeten kunt.
    Geniet ervan, groeten aan Arno

• 18 September 2006 - 16:32

Barbara:

Fijn dat het wat beter lukt met je pootje. Maar ik denk dat Arno het vast niet erg vind om je te duwen hoor ;-). Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Fijne reis verder.

• 19 September 2006 - 18:28

Meike:

Yep, die in Stanley! Wat leuk dat jullie gaan! Enneh... de West Coast trail wens ik alleen toe aan mensen die juist hun enkel willen breken, niet die daarvan willen herstellen. Lekker door het regenwoud glibberen over gladde boomstammen met en 18k rugzak.... forget it! Eens maar nooit weer hahaha. Heb je je kladblokje al klaar voor het turfen van zwarte beertjes langs de snelweg op weg naar de R Mountains?! Veel plezier!! XX