Over Lima....... - Reisverslag uit Lima, Peru van hellen - WaarBenJij.nu Over Lima....... - Reisverslag uit Lima, Peru van hellen - WaarBenJij.nu

Over Lima.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2005 | Peru, Lima

Hallo allemaal!

Het is nu dus echt begonnen! Vandaag kennisgemaakt met Lima en ik ben blij verrast. Uit verhalen en dingen die ik had gelezen had ik de indruk gekregen dat Lima een troosteloze, grauwe stad zou zijn maar niets is minder waar. Nu ben ik op zich vrij snel enthousiast over dingen maar ik heb een fantastische eerste dag gehad en ik heb Lima ervaren als een charmante stad met mooie architectuur (en divers) en veel gezelligheid. Uiteraard ben ik me ervan bewust dat we alleen maar het mooie van Lima hebben gezien maar toch, om even te wennen aan zo een heel ander land was dit toch een geweldige start. Goed, even een samenvatting van deze dag!

Vannacht heerlijk geslapen, dat als eerste! Vanmorgen na het ontbijt om 9 uur vertrokken voor de stadstoer met onze gids Rosa. Niet te verwarren met onze reisleidster Bianca. Reisleiders mogen hier niet gidsen dus zullen we overal lokale gidsen krijgen die ons in het Engels alle ins and outs van Peru zullen bijbrengen. Als eerste hadden we een stop bij een romantisch, Gaudhi-achtig park met mooie mozaiekbankjes en uitzicht op de Pacific. Het weer was toen nog enigszins bewolkt dus het uitzicht van wat beperkt maar de rest van de dag brak de zon door en hadden we heerlijk lenteweer! Daarna gereden door de mooie wijken Miraflores en San Isidro. Toen naar het koloniale centrum waar we het Plaza de Armas hebben bezocht met onder andere het presidentieel paleis en de kathedraal van Sagrario. Daar was een grote processie gaande dus we hebben nog een mooi ritueel mee mogen maken. Was natuurlijk nu stampvol in die kathedraal maar het sfeertje meemaken was zeker de moeite waard. Daarna beetje rondgewandeld en toen de Monastery of St. Francis bezocht met de catacomben. In twee woorden: schitterend en indrukwekkend! Toen was het tijd voor de lunch, en waar iedereen braaf en vooral veilig een salade of sandwich bestelde gingen Arno en ik meteen op avontuur uit! We bestelden Copoca, hetgeen gekookte aardappelen zijn in een saus met melk en kruiden en een heerlijke nootachtige smaak. Was verrukkelijk! Ik zal het nog wel vaker eten want het schijnt de specialiteit van Arequipa te zijn en daar gaan we later in de reis nog naar toe. Vanmiddag zijn we nog naar het archeologisch museum geweest en daar hebben we alvast iets kunnen opsteken over de mensen die hier hebben geleefd en hun gewoontes. Je krijgt wel ineens een overload aan informatie binnen dus niet alles is blijven hangen maar op zich was het bijzonder leerzaam en handig omdat we verderop in de reis wel wat zullen hebben aan dit inzicht in de verschillende culturen. Toen nog even boodschappen gedaan bij de super op de hoek (het is ook net of ik thuis ben! :-)) Morgen vroeg op want we gaan met de lokale bus naar Pisco, een rit van 4 uur ongeveer. Daarna gaan we wandelen door het natuurpark Paracas. Ben errug benieuwd! Net hebben we welkomstdiner gehad en ik heb me tranen in mijn ogen gelachen, we hebben een supergroep!

Kortom, ik heb het super naar mijn zin! Ik weet niet precies wanneer ik weer bericht kan plaatsen. Dit was wel erg handig, computer in het hotel, weet niet of dat vaker zal voorkomen.

Lima zit er alweer op en was dus vele malen leuker dan ik had verwacht. Het enige nadeel is dat je echt als een terrier op de eigendommen moet letten want er wordt hier gejat als de raven.... maar voor de rest.... prachtige stad!

Nou, heel verhaal alweer. Ik ga afsluiten en zo lekker bedje in, morgen om half 6 wake up call namelijk..... :-)

Tot het volgende bericht! En oja, Meike, wat leuk om van je te horen, als ik binnenkort meer tijd heb zal ik je apart even mailen! Jij in ieder geval ook heel veel plezier daar nog down under! Ben je al aan je massive biking tour begonnen?

En Gerda, de details volgen ook als ik meer tijd heb! :-)

Tot later allemaal!

Veel liefs vanuit een geweldig Peru!

Hellen

  • 03 Oktober 2005 - 10:32

    Barbara:

    Het klinkt nu al allemaal geweldig. Ben benieuwd naar de volgende update. Groetjes (ook aan Arno) van mij en de mijnen (ofwel Henk en de kids)

  • 03 Oktober 2005 - 10:51

    Mams&leo:

    ik ben blij dat je het naar jezin heb
    en kijk uit naar je volgende verhaal
    hoe is het met je rug
    groetjes aan arno
    doei mams&leo

  • 03 Oktober 2005 - 16:02

    Wietske:

    Zo te horen hebben jullie het dik naar jullie zin en lijkt het me geweldig daar:)...
    Pap ff iets huishoudelijks als je dit leest en anders helen wil je dit ff doorgeven...je hebt me de sleutel gegeven voor de post bij de TPG maar ik weet niet eens welk nummer het is?

    Dikke kus

  • 04 Oktober 2005 - 11:22

    Gerda:

    Klinkt helemaal toppie, toppie. Lieverd, wat ben ik blij voor je. Goed om te horen dat de hele groep leuk is en dat je zoveel plezier hebt. Dat is het dan al dubbel en dwars waard.

    Zitten de sokken lekker? Of zweet je je de zenuwen?


    Ennnnuh, waar zijn nou die fotos? Ik klik maar steeds op de optie Fotos, maar niks hoor.

    Dikkkkke kus en have fun!

    Liefs Gerda

  • 04 Oktober 2005 - 18:00

    Jeroen:

    Buenos Dias Hellen,

    ¿Como esta usted?
    Ik had nog helemaal niet gereageerd. Maar goed, hier komt ie dan. Als eerst wens ik je als nog een hele fijne vakantie en dat je maar veel mag beleven, zien en ontdekken, maar het belangrijkste is dat je je even lekker kan ontspannen, want dat heb je wel verdiend. Verder ben ik heel jaloers op je, want dit had ik ook best wel eens willen doen. Maar goed, voorlopig zit het er niet in voor mij, met de kleine op komst.

    Ik ben verder heel benieuwd hoe de foto's zullen zijn. Heb je je hoe en wat spaans al gebruikt? En hoe zeggen ze daar eigenlijk gedag met Adios of Chao. Je ziet, het is m'n eerste berichtje maar ook gelijk een hele lange en daarom hoop ik ook dat je me kan vergeven dat ik nog niet eerder geschreven heb.

    Nou groetjes en tienes vacanciones muy bonitos!!

    Un beso
    Jeroen

    P.s. ga dit maar eens opzoeken in je woorde boekje

  • 05 Oktober 2005 - 15:15

    Leny & Wim:

    Hai Hellen,
    wat geweldig dit soort reisverslagen we volgen je op je geweldige trip to PERU of eigenlijk in PERU.
    We hoeven je toch niet te zeggen dat we ff stinkend jaloers zijn op jou,maar het je ook van harte gunnen.
    Kussen en veel plezier groetjes Wim en Leny.

  • 05 Oktober 2005 - 15:22

    Leny & Wim.:

    Hai Hellen,
    wat goed van jou om een verslag als dit te maken het is echt klasse !!!!!
    We wachten op nieuwe verslagen uit het voor ons heel onbekende en ik denk heel interesant PERU.
    Liefs en groeten Wim & Leny.

  • 06 Oktober 2005 - 06:45

    Linda & Domenico & Nina:

    Hier weer een berichtje van een snotterend zusje. Ook hier heeft de griep toegeslagen, dus ik loop een beetje achter op je reisverslagen :-(

    Zo te lezen vermaak je je nog steeds prima! Het klinkt allemaal super, dus geniet er van!

    Dikke kus en knuffels van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 44720

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: