De stand van zaken...... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van hellen - WaarBenJij.nu De stand van zaken...... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van hellen - WaarBenJij.nu

De stand van zaken......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2005 | Peru, Cuzco

Hey everybody!

Nou, het plan is vandaag alweer drie keer gewijzigd en we zijn gewoon in Cuzco gebleven. Ook de trip naar de Heilige Vallei zou een te grote chaos zijn geworden en dus zijn we gewoon lekker hier gebleven en hebben we vanmorgen de stadstour gedaan en vanmiddag hadden we vrij om te winkelen! Was eigenlijk best lekker!

Vanmorgen dus de stadstour gedaan en de schitterende kathedraal bezocht. Arno en ik hadden allebei een boek gelezen waarin het verloop van een Inca-initiatie wordt beschreven. Het begin daarvan vond plaats in de kathedraal van Cuzco dus wij waren op zoek naar de plaatsen zoals beschreven in dat boek, zijnde de zwarte Jezus, een beeld van Maria en het stenen Inca-ei. De zwarte Jezus was zo gevonden, het Mariabeeld was al moeilijker want er waren er een stuk of tig aanwezig daar en het ei.... konden we dus niet vinden. Dus wij vanmiddag weer terug naar de kathedraal en zoeken samen met Jeroen naar dat ei van steen. Die hele kathedraal van voor naar achter doorgelopen maar geen ei! Toen hebben we het maar aan een gids gevraagd, die ging er iemand bijhalen en toen kwam er dus een jongeman naar ons toe die meteen begreep naar welk ei we op zoek waren. Hij bracht ons er zo naartoe en het stond inderdaad behoorlijk verstopt in een hoekje. Het was een bizar moment. Toen we bij dat ei stonden hadden zowel Arno als Jeroen als ik het kippevel op de armen staan. Er zit uiteraard een heel verhaal achter dat ei, waar ik nu niet helemaal over uit ga wijden maar het was een geweldig gevoel om het ei te hebben gevonden!

Daarna beetje geshopt en net weer gegeten. Het programma voor de komende dagen veranderd met de minuut zowat maar zoals het er nu uitziet gaan we morgen naar de Heilige Vallei, overmorgen komen we weer terug in Cuzco en maandag en dinsdag doen we dan Inca-trail en Machu Picchu. Maar alles onder voorbehoud en ik hou er zelfs ook rekening mee dat de de laatste twee misschien wel eens helemaal niet door zouden kunnen gaan. Maar vooralsnog blijven we positief en gaan we er maar wel vanuit dat we Machu Picchu in ieder geval kunnen gaan bezoeken. In ieder geval is het het belangrijkste dat het gewoon veilig is en als het niet veilig is, is het jammer maar helaas. We vermaken ons hier ook kostelijk, Cuzco is zo een geweldig gezellige en leuke stad!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Hellen

  • 15 Oktober 2005 - 08:24

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Wat apart zo'n speurtocht naar een ei :-) Ben nu wel erg benieuwd naar het verhaal achter het ei, dus dat moet je me bij terugkomst maar even uitleggen!

    Zeg over shoppen gesproken je denkt toch wel aan onze souvenirs hé ;-).

    Nou meid geniet lekker van alle leuke dingen die je aan het doen bent. Ik hoop echt dat jullie nog in de gelegenheid komen om de Inca-trail te lopen en de Machu-Pichu te bezoeken!

    Tot horens en een dikke knuffel!

    Linda

  • 15 Oktober 2005 - 10:01

    Gerda:

    Hai lieve schat (en Hai Arno),

    Jezus wat geweldig dat je het zo geweldig hebt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik even tijdje je mail niet gevolgd hebt (je weet natuurlijk wel wat daarvan de oorzaak is) maar als ik het nu zo in één keer lees, man,wat word ik blij van je dat je zo ontzettend geniet. Het is ontroerend om te lezen wat je daar allemaal voelt en ziet en wat ben ik trots op je. Je bent er helemaal overheen. Dat doet mij ontzettend goed om weer een Hellen aan te treffen straks die totaal het licht heeft gezien. Pluim voor jou!!!! Je verhalen worden de mijne en dat voelt zeer goed. Ik heb het ook wel weer op een rijtje, dat snap je hopelijk wel. Het is duidelijk geworden en jij snapt wat ik daarmee bedoel. En ja, Hellen, ik heb het juiste pad genomen net zoals jij eerder. Maar dat is ook geen open deur natuurlijk. Met mij gaat het dus in stijgende lijn, met hier en daar een uitglijer, maar dat is niet te erg.

    Lieverd, ik hou van je en zet het zo voort.

    Liefs voor jou en Arno

  • 15 Oktober 2005 - 19:17

    Cor:

    Ik ben blij voor je en trots op je.
    papa

  • 16 Oktober 2005 - 09:38

    Leny & Wim.:

    Hai Globetrotter Hellen,
    het gaat goed met jou en met de hele groep om je heen,ik bedoel dus de reisgroep ha,ha
    ik denk dat deze trip een onvergetelijke indruk op je maakt en je daar zeker als je weer thuis komt een week of wat extra vrij voor moet krijgen van je werkgever.......
    liefs van Leny & Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 44811

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: