Over de Heilige Vallei en deja vu....... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van hellen - WaarBenJij.nu Over de Heilige Vallei en deja vu....... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van hellen - WaarBenJij.nu

Over de Heilige Vallei en deja vu.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2005 | Peru, Cuzco

Dar is ze weer! Wederom vanuit Cuzco! Dit is zo ongeveer onze thuisbasis en dat is bepaald geen straf! Het is heerlijk hier. Vandaag hebben we weer een vrije dag, eigenlijk zouden we twee vrije dagen aan het einde van de vakantie hebben maar omdat het schema zo is omgegooid hebben we nu dus de vrije dagen al gehad en gaan we als het goed is morgen de Inca-trail lopen en overmorgen Machu Picchu bezoeken. Maar.... het blijft Peru en dus is alles nog steeds onder voorbehoud.

Gisteren zijn we wel naar de Heilige Vallie geweest en dat was wederom een grandioze ervaring! Wat is dit een schitterend land zeg. Het vreemde is dat ik in de Heilige Vallei een sterk deja vu gevoel had. Je kent het wel, dat als je over iets hoort of leest dat je je er dan een beeld bij vormt. Dat had ik dus ook bij de Heilige Vallei. En hoe verbluffend, de Vallei ziet er dus net zo uit als ik me had voorgesteld. Zo giga-mooi. We hebben twee Inca-ruines bezocht te weten, Pisac en Ollamtaytambo, vooral de laatste heeft veel indruk gemaakt. We hebben schitterende wandelingen gemaakt, bij Pisac was die wandeling behoorlijk pittig. Een soort voorbereiding op de Inca-trail zullen we maar zeggen. Het was een wat "spannender" wandeling dan die van van de week, het pad was hier en daar behoorlijk smal en met een gapende afgrond naast je wordt iedere vorm van hoogtevrees op de proef gesteld. Ik kom dus terug van deze reis zonder hoogtevrees! :-)

Tussen de twee wandelingen door hebben we lunch gehad in een schitterende hacienda aan de Urubamba rivier. In zo een hacienda zou ik hier graag willen wonen, foto´s zien jullie later! Dan kunnen jullie besluiten of jullie bij me op bezoek zouden willen komen! :-)

De overnachting afgelopen nacht was in een oud klooster en een aantal van ons hadden echt een geweldige kamer (waaronder ik) bestaande uit twee verdiepingen! Verreweg de meest luxueuze kamer van deze reis!

Vanmorgen weer teruggekomen naar Cuzco en vandaag dus lekker vrij om door de stad te struinen. Ja, Linda, de souvernirs zijn binnen hoor! Ik hoop alleen dat de koffer nog dicht kan! En zo mooi als de hotelkamer gisteren was zo primitief is die van vandaag, ik heb de bezemkast toebedeeld gekregen! (althans, daar zou ie goed voor door kunnen gaan!) :-) Gelukkig ben ik niet zo moeilijk!

Nog maar twee hele dagen en dan is het hier in Peru alweer voorbij. Ik krijg al een knoop in mijn maag als ik er aan denk.... Maargoed, eerst nog eens zien wat de komende twee dagen gaan brengen! Als het goed is, en ik blijf daarvan uitgaan, moet het klapstuk van de reis nog komen, Machu Picchu! En daarna ga ik natuurlijk nog even naar Bonaire!

Jullie zijn weer even op de hoogte! Ik ga weer verder met door de stad slenteren en in cafeetjes drankjes drinken en door winkeltjes struinen. (een mens kan nooit genoeg souvenirs hebben immers...).

Ik weet niet of ik voor Bonaire nog de mogelijkheid heb om te internetten omdat we dus misschien morgen echt de bergen in gaan op weg naar Machu Picchu.

Veel liefs voor allemaal en tot het volgende bericht, waar die ook vandaan zal komen!

Hellen

P.S. Gerda, als ik terug ben gaan we zeer uitgebreid koffie drinken! ;-)

  • 17 Oktober 2005 - 07:45

    Tessel:

    Hellen!
    ik reis met je mee door middel van je emails. ZO te horen heb je het echt fantastisch!!! geniet er nog lekker van, hoop dat jullie de incatrail kunnen lopen!
    groetjes tessel

  • 17 Oktober 2005 - 09:01

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Zo hé van super de luxe naar bezemkast. Een reis die dus van alles met zich meebrengt :-)

    Wanneer is de foto avond, dan kan ik Domeen vast vrij-plannen ;-)

    Ik ga voor je duimen dat jullie toch nog de Inca-trail kunnen lopen en anders vermaken je je evengoed wel heb ik zo het idee :-)

    Alvast heel veel plezier toegewenst op Bonaire, geniet van de zon en rust!

    Dikke knuffel,

    Linda, Domenico & Nina

  • 17 Oktober 2005 - 09:25

    Eef En Leo:

    we vinden het wel leuk voor je in de bezemkast,je kan dan alvast gaan wennen, als je daar wilt wonen.nou veel plezier nog we horen wel weer.doeiiiiiiiiiiii.

  • 17 Oktober 2005 - 10:46

    Barbara:

    Sjonge wat vliegt de tijd, zeker als je daar bent en het naar je zin hebt (kan ik tussen de regels door lezen nl. ;-), goed he). Ik duim voor je dat de trail te lopen is.

    Ben zooooo nieuwsgierig naar de foto's....

    Groetjes en een knuffel van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 44797

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: