Over Pisco en Nazca....... - Reisverslag uit Nazca, Peru van hellen - WaarBenJij.nu Over Pisco en Nazca....... - Reisverslag uit Nazca, Peru van hellen - WaarBenJij.nu

Over Pisco en Nazca.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Oktober 2005 | Peru, Nazca

Hallo luitjes!

Hier ben ik weer even! Wat leuk al die reacties! Meer, meer! :-) Effe snel een reactie van mij op het een en ander... Pa, wat zijn MFS regels? :-) En Ger, sorry, heb zooooo weinig tijd voor details, ik vrees dat die na vakantie komen!. Wietske, Arno gaat op dit moment terug naar hotel om het nummer naar je sms-en dus ik hoop dat je dat krijgt. Ik weet nu al niet meer wat jullie allemaal hebben gezegd dus ik begin maar gewoon even met mijn verslag vanuit een zonovergoten Peru. Vanmiddag hebben we vrije middag dus ik zit nu even snel hier bericht te typen in internet-cafe en vanmiddag aan het zwembad bij het hotel lekker niets doen. We hebben zulke drukke dagen achter de rug maar het is ook allemaal even geweldig! Vandaag tot nu toe het hoogtepunt hoor.... de vlucht boven de Nazca-lijnen. (we zitten nu dus in Nazca). Ik was gisteren al nerveus hiervoor en heb tot het laatste moment getwijfeld omdat je met een Cessna voor 6 personen de lucht in moest en je natuurlijk leuke capriolen moet maken om die lijnen goed te kunnen zien..... en na de avonturen van gisteren (we hadden boottocht gemaakt en ik was nog net niet zeeziek geworden!) had ik een beetje de zenuwen dus! :-) Maargoed, ik vond toch dat ik het niet mocht missen dus ik met knikkende knieen dat vliegtuig in.... en het was grandioos! Ben zo blij dat ik gegaan ben, ik heb doodsangsten uitgestaan, daar niet van, maar het was zo mooi! Ik heb geen foto´s gemaakt want ik wilde gewoon lekker kunnen genieten van het uitzicht. Ik ben deze vakantie uberhaupt niet zo een slaaf van mijn camera moet ik zeggen.... ik wil hier graag gewoon de dingen zien en niet thuis in een fotoboek. Al heb ik wel al heel wat mooie plaatjes geschoten hoor. Oja, iemand vroeg om foto´s.... ik heb wel het kabeltje bij me maar ik begrijp natuurlijk weer niet hoe het werkt en bovendien hebben we zoals gezegd echt weinig vrije tijd dus ik begin er maar niet eens aan. Over drie weken kunnen jullie allemaal foto´s bij me komen kijken! :-)

Goed, geweldige vlucht over de Nazca-lijnen gedaan dus. En niet ziek geworden, alhoewel het echt van holadiejee, holadijoo door de lucht ging! Drie dames uit de groep hebben de vlucht niet zo goed doorstaan en zijn direct na de vlucht naar het hotel teruggekeerd. Wij zijn nog naar een begraafplaats geweest, waar de Nazca mensen vroeger hun doden mummificeerde en begroeven. Daarna nog naar een pottenbakkerij geweest en nu dus lekker vrij vanmiddag!

Nu nog even verslag van de dagen hiervoor:

3 oktober zijn we per lokale bus naar Pisco gereden. Een ervaring op zich hoor met lokaal openbaar vervoer... hahaha... Aan de ene kant de voorkeursbehandeling die je als toerist krijgt, aan de andere kant de typisch Peruaanse instelling van komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel. Het busstation was niet om aan te zien, en de bussen idem dito. Als voorbeeld: de ruitenwissers zaten met touwtjes vast en liepen naar de bestuurdersplaats, errug handig.... gelukkig regent het hier bijna nooit.! Vanuit Lima reden we eerst door wat buitenwijken. Hier werd al behoorlijk duidelijk dat er ontzettende armoede heerst hier. Gaandeweg werd het landschap steeds droger en onherbergzamer. En na een poosje dus gewoon woestijn. Midden in die woestijn her en der kleine hutjes. Ja, daar wonen mensen in .... slik.... wat zijn wij toch stinkend rijk met z´n allen. Op materieel gebied dan. Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat de Peruanen het op andere fronten beter voor elkaar heben. Ik merk nu pas wat voor geweldige dingen je op een dag kan doen. Oja, even tussendoor, er stonden net hier een paar jongetjes met groot ontzag te kijken hoe snel ik aan het typen was... hahahha. Okay, verder met het verslag, is iedereen er nog bij? Voel je niet verplicht om alles te lezen hoor, ik schrijf dit weblog ook gewoon voor mezelf namelijk... Anyway, ik heb toch een beetje het idee dat "wij" normaal gesprken als zombies door het leven gaan. Tja, zomaar een gedachte die tijdens een 4 uur durende busrit bij me opkwam. Maargoed, uiteindelijk rond 12 uur waren we in Pisco, een vissersplaats ten zuiden van Lima. Een stuk armer en chaotischer dan Lima. Alhoewel Lima ook chaotisch was had dat toch nog iets georganiseerds. In de middag zijn we naar natuurgebied Paracas gegaan. Onderdeel daarvan zijn de Ballestas Eilanden (waar we gisterochtend een schitterende boottocht hebben gemaakt). Een woestijn- en bergachtig maanlandschap met vlak daarnaast de Pacific. Mooi dus! We hebben de Kathedraal bezocht, van twee kanten. Was een pittige tocht, eerst behoorlijk dalen en daarna dus heeeeel behoorlijk stijgen! :-) Het was heerlijk om zo bezig te zijn en de wind door mijn haren te voelen. God, wat voelde ik me vrij!

Gisteren dus boottocht naar de Ballestas Eilanden gedaan, ook wel genoemd de Galapagos Eilanden in het klein. Schitterend! Het moet allemaal wat saai klinken voor jullie maar ik kan geen andere woorden bedenken, het is gewoon allemaal geweldig! Gisteren nog naar Pisco-brouwerij geweest en lekker flesje gekocht. Nadat we 4 verschillende soorten Pisco hadden geproefd zat de stemming er natuurlijk goed in en toen zijn we de zandduinen in de woestijn ingegaan met zand-buggies. Gillen! Six Flags was er niets bij! :-) Keihard over de bergen racen, en met bergen bedoel ik BERGEN en de afdalingen waren dus ook AFDALINGEN! En dan plotseling daar in het midden van het niets en het zand... een oase.... Huacachina. Daar hebben we heerlijk gelunched in een mooie hacienda.

En nu zitten we dus in Nazca en hebben we middag vrij.... pff.... zijn we wel even aan toe! Het is hier overigens schitterend weer... we hebben alleen nog maar zon gehad en hier in de woestijn is het gewoonweg snikheet. Straks lekker zwembad in dus!

Tot het volgende bericht maar weer!

Veel liefs voor allemaal!

Hellen

  • 06 Oktober 2005 - 06:52

    Linda:

    Hoi Helsie,

    Weer zo'n geweldig verslag! Het is net of ik er zelf bij ben!!!

    Ik ben zo jaloers, het klint allemaal even mooi en helemaal niet saai! Ik kan niet wachten totdat we de foto's kunnen zien!

    Ik vind je wel stoer hoor dat je die vlucht hebt gemaakt en dat je in die zandbuggies bent gaan zitten! Het wordt nog wel wat met je :-) :-)

    Daar is het snikheet en hier is het hartstikke mistig en Nina zit naar Rudolph de red met de rode neus te kijken dus wij zijn klaar voor de kerst ;-)

    Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Knuffels
    Linda

  • 06 Oktober 2005 - 08:50

    Wim & Leny:

    Hai Hellen,
    topie;topie;topie......
    wat een super reis het lijkt wel een soort james-bond verslag met buggy's en vliegtuigjes......
    groetjes van Leny & Wim.

  • 06 Oktober 2005 - 11:11

    Leo &eef:

    hoi hellen
    het is net wat linda zegt
    wezijn jeloers endat je dat allemaal durft bentrots op je
    nog veel plezier en we
    horen wel weer
    kus leo&eef

  • 06 Oktober 2005 - 11:54

    Cor:

    Hai Hellie,
    fijn dat jij zo geniet!
    Ik ben ondertussen een beetje bijgepraat en weet niet zeker of de titel
    "MeestFavorieteSchoonzoon" wel zo toepasselijk is, ha ha! Be happy,
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Nazca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 44793

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: