Over de fietstocht, de nachttrein en het strand - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van hellen - WaarBenJij.nu Over de fietstocht, de nachttrein en het strand - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van hellen - WaarBenJij.nu

Over de fietstocht, de nachttrein en het strand

Door: Hellen

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2012 | Thailand, Cha-am

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! Ditmaal voor het laatst vanuit Thailand want het zit er alweer bijna op!

Als eerste.... Jeroen heeft de jungle flight (slingertocht hangend aan kabels door de jungle) heelhuids overleefd! :-) Hij kwam 's avonds terug met hele verhalen, hij vond het geweldig! Het hoogste punt 150 meter geweest en de grootste afstand tussen 2 plateau's was 300 meter. Op het laatst moesten ze ook nog eens 40 meter abseilen. Jeroen heeft genoten maar wat ben ik blij dat ik toch niet mee ben geweest! haha Dit was niets voor mij geweest! :-)

We zijn die avond gezellig de stad Chang Mai in geweest. Dat is een hele gezellige en leuke stad! Gezellig over de avondmarkt geslenterd en gegeten bij.... het Hofbrauhaus! :-) Ja echt, midden in Chang Mai een Duits Hofbrauhaus! Een heerlijke wienerschnitzel gegeten! En heel schattig om die Thaise meisjes in een dirndl te zien lopen. Wel de gekuiste versie want een diep decollete is hier not done! :-)

Gistermorgen was de laatste dag van de rondreis en toen hebben we eerst nog een fietstocht gedaan over het platteland rondom Chang Mai. Die tocht was nog best pittig! Dat kwam mede ook door het feit dat ik de enorme pech had om uitgerekend die dag, en natuurlijk na vertrek uit het kamp,ongesteld te worden. :-( We hadden de spullen achtergelaten in het kamp dus ik had niets bij me. Dus tja, toen kon Huub in een piepklein dorspwinkeltje voor mij op zoek naar maandverband! Gelukkig hadden ze het wel maar mijn hemel... wat een dik ding! Ik zat meteen 3 centimeter hoger op mijn fiets! :-)

Ondanks dit toch wel kunnen genieten van de tocht, we kwamen lang rijstvelden en door kleine dorpjes, maar ik was ook blij toen we weer terug in het kamp waren, waar we een heerlijke lunch kregen aangeboden.

Daarna gingen we terug naar het hotel om ons op te frissen en ons klaar te maken voor het volgende avontuur! De nachttrein-reis terug naar Bangkok! Nou, dat was zeker een belevenis! :-)

Nou viel het me nog 100% mee! Het waren ruime zitplaatsen en ook toen de boel omgebouwd was tot bedden was het best ruim, helemaal het benedenbed waar ik gelukkig mocht slapen van mijn lieve schat! :-)

De tocht zou 14 uur duren maar we hebben er 16 uur over gedaan. Maargoed, groot gedeelte van van de reis lagen we toch in bed. Maar voordat we naar bed gingen, zijn we nog naar de restauratie-wagon geweest! En in tegenstelling tot de restauratie-wagon in de nachttrein in Egypte, zat er hier wel sfeer in! :-) Weet je nog Lin? :-) Maar voor de rest was de trein in Egypte wel veel luxer. Daar had je een eigen afsluitbare coupe. Hier niet, gewoon allemaal in 1 wagon, alleen gordijntje kon je dichtdoen.

Maargoed, in de restauratiewagon is het nog groot feest geweest! Mee ziten bleren met leuke liedjes, zelfs Nederlandstalige zoals "Even aan mijn moeder vragen"; zelfs de Thaise ober kende de tekst! :-) De andere mensen in de wagon wisten niet wat ze meemaakten! Geweldig! :-)

Daarna rond 11 uur ons bedje opgezocht. De volgende ochtend kwamen we rond 10 uur aan in Bangkok en kregen we een ontbijt in een hotel.

En toen was het tijd om afscheid te nemen van Huub. Toch altijd weer melancholisch moment. Het betekent toch weer en het einde van een mooie periode. En hij kon zo mooi vertellen, over van alles en nog wat. Een leuke, sympathieke man!

En toen dus op naar ons strandhotel, waar we nu dus zitten! We kwamen hier gisteren aan en toen kwam het met bakken uit de hemel! Daarna klaarde het op en vandaag heerlijk aan het zwembad gelegen. Nu zitten we bij een Nederlander die hier een tent heeft geopend te internetten en het komt nu weer met bakken uit de hemel. Dit is nu echt de tropen denk ik... :-). Straks klaar het vast weer op.. hoop ik... anders met nat pak terug naar hotel! Gisteravond hebben we hier trouwens lekker patat met een fricandel speciaal gegeten! Ohhhh.... erg he? :-) Maar was zooooo lekker. Nu zitten we aan een broodje kaas.... ookal zoooo lekker! :-)

Morgen nog de hele dag lekker nietsdoen en dan morgennacht weer naar huis! En dan nog paar dagen heerlijk nagenieten.

Ik ga nu afsluiten! Ik hoop dat jullie het weer een leuk verhaal hebben gevonden!

Liefs, Hellen en Jeroen

  • 24 Mei 2012 - 10:35

    Linda:

    Hoi Helsie/Joensie,

    Ben blij dat Jeroen het heeft overleefd en het zo leuk heeft gehad!

    Ik hoor het al donderen in keulen dat je ongesteld werd en niets bij je had hahaha!!

    Gelukkig is de treinreis ook meegevallen, dat Jeroen jou weer dat brede bed geeft, petje af hoor :-)

    Nou de temperaturen zijn hier ook tropisch dus de overgang zal niet zo groot zijn. Geniet nog van jullie laatste dag!

    Liefs,
    Linsie

  • 24 Mei 2012 - 11:24

    Annemarie:

    Zeker weer een leuk en mooi verhaal Hellen! Het was leuk om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen! Heel veel plezier nog op jullie laatste dag, en natuurlijk een hele goede reis naar huis gewenst. Overigens, hier is het nu ook heel warm, goed he?! :-)

  • 24 Mei 2012 - 16:07

    Cor:

    Wat kan je veel beleven in een paar dagen.
    Ik vind jouw reisverslagen erg inspirerend. Ik ben blij dat jullie er zo van genoten hebben.

    liefs

    papa

  • 24 Mei 2012 - 16:26

    Eef:

    was weer leuk om te lezen.ik kijk al uit naar de foto,s.
    geniet van jullie laatste dag.
    tot zaterdag

  • 24 Mei 2012 - 23:33

    Truus:

    Met interesse de verslagen gelezen, ben helemaal niet jaloers!!!
    Tot zondag

  • 27 Mei 2012 - 08:53

    Carina:

    Hoi Hellen en jeroen.

    Ik heb genoten van de reisverslagen. Wat een avontuur zeg.
    Dat je dit al bent gaan doen vindt ik een hele prestatie.( zou ik niet kunnen zo'n aktieve vakantie). Jullie hebben in ieder geval genoten. Ik zou zeggen op naar de volgende vakantie zodat ik kan genieten van de verslagen. Heel veel lieve groetjes van mij. xxx Carina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 44839

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: