Over de eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van hellen - WaarBenJij.nu Over de eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van hellen - WaarBenJij.nu

Over de eerste dag in Bangkok

Door: Hellen

13 Mei 2012 | Thailand, Bangkok Yai

Goedenavond!

Het is nu kwart voor 10 in de avond en we zijn eindelijk in het hotel na een enorme lange maar wel hele leuke dag!

Gisteren om 14.00 uur in het vliegtuig gestapt voor een vlucht van 11 uur. We hadden mazzel, want we hadden zitplaatsen met veel beenruimte! Ergens halverwege nog een enorme turbulentie gehad. We stuiterden echt door de lucht. Ik had het zweet alweer in mijn handen staan! Jeroen niet, die vond het wel spannend! :-) De rest van de vlucht verliep gelukkig rustig. Op Schiphol trouwens nog bij Victorias Secret mijn lievelingsluchtje gekocht! Kon voorheen alleen maar in Amerika en ja, daar kom ik ook niet wekelijks!

En toen was het vanmorgen kwart over 6 en stonden we hier in Bangkok! Voor het eerst in Azie. Koffers waren razendsnel weer bij ons en ook het geld pinnen ging na enige verwarring soepel. Na dit alles de kennismaking met onze reisleider en gids. Onze reisleider is Huub en hij woont al 18 jaar in Thailand. Als Thaise gids hebben wij een gezellige goedlachse dame die Tur heet. Iedereen lacht hier trouwens naar je, de hele dag. Mooi!

We zitten met 27 man in de groep dus het is een volle bak. Uiteindelijk op weg naar het hotel. Daar waren we natuurlijk ook heel vroeg dus niet alle kamers waren vrij. Dus eerst maar de briefing gehad. Veel info gekregen over de reis. Tip was ook om wakker te blijven... pfff... dat is zo makkelijk nog niet na een lange vlucht en een temperatuurverschil van 30 graden! :-)

Maargoed, na een uurtje gerust te hebben toch maar op pad gegaan voor de lunch. We zijn naar de Bayoke Sky Tower gegaan en hebben daar op de 780 verdieping heerlijk gegeten. Daarna nog naar het ronddraaiende observatie deck op de 86e verdieping gegaan. Echt een prachtig uitzicht heb je daar over Bangkok.

Daarna toch weer terug naar het hotel, weer even gelegen en toen vanavond weer zo fris en fruitig als mogelijk klaar voor onze Dinner Cruise met live muziek over de Chao Praya rivier. We waren best moe (iedereen trouwens) maar toch was het een heerlijke avond! Superknusse boot, helemaal open dus heerlijk windje de hele tijd. Gezellige tafeltjes en een superlekker buffet. En een mooi aangekleden mevrouw met een mooi-klinkend instrument, geen idee wat het was, ben het ook vergeten te vragen! :-). Bangkok by Night is schitterend! Ik denk dat bijna alle foto's of te donker zijn of bewogen maar who cares... het staat op onze harde schijf! Vooral de verlichte tempels en het Koninklijk Paleis waren prachtig! Ik had het echte Azie-gevoel. Was dat is? Kom maar hierheen en ervaar het zelf. Is niet uit te leggen, maar het blijft toch echt heel leuk om nieuwe dingen en plekken op de wereld te ontdekken.

Morgen gaan we het Koninklijk Paleis uitgebreid bezoeken. Maar eerst zometeen heerlijk onderuit en bijkomen van deze hele leuke maar zware eerste dag!

Tot later!

Liefs, Hellen en Jeroen

• 13 Mei 2012 - 15:31

Annemarie :

Wat een leuk verslag Hellen, ik ga dit reisdagboek in de gaten houden. Leuk dat we zo al jullie belevenissen kunnen volgen! Veel plezier daar, en veel olifanten en boeddha's mee terugnemen hè? ;-)

• 13 Mei 2012 - 16:21

Anje:

Fijn dat het zo goed gegaan is. En tja, dat wakker blijven is en blijft een probleem!

geniet er van en zet er als het kan ook wat foto's op.
    Niet dat ik nieuwsgierig ben, maar je kent me he?

lieve groetjes

Anje

• 13 Mei 2012 - 18:21

Mams:

ik heb dit verslag weer met plezier
    gelezen ik kijk uit naar het volgende
    vehaalveel plezier kus mams

• 14 Mei 2012 - 08:03

Cobie:

Hoi Jeroen en Hellen.

Gaaf is het daar he.
    Ik kan de sfeer wel een beetje proeven.
    Ik hoop dat jullie een leuke en fijne vakantie hebben.
    Geniet er van en veel plezier.

Groetjes Cobie.

• 14 Mei 2012 - 08:44

Linsie:

Wat fijn om een berichtje te lezen! Zo te lezen genieten jullie nu al met volle teugen van wat een prachtige reis gaat worden! Veel plezier!