Over het Koninklijk Huis, de klongs en fantasie - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van hellen - WaarBenJij.nu Over het Koninklijk Huis, de klongs en fantasie - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van hellen - WaarBenJij.nu

Over het Koninklijk Huis, de klongs en fantasie

Door: Hellen

14 Mei 2012 | Thailand, Bangkok Yai

Hallootjes!

Daar ben ik weer!

Vandaag een megadrukke dag gehad! Vanmorgen om 8 uur op pad en eerst hebben we de Wat Tramith bezocht (de Gouden Boeddha). Wat een pracht en praal! Maar dit was nog niets vergeleken met het Grand Palace dat we daarna hebben bezocht. Dat was pas echt pracht en praal! Je kon wel fotos blijven maken. Op deze manier gaat het geheugenkaartje snel vol! De koninklijke familie wordt hier echt op handen gedragen. Zeg geen kwaad woord over de koning want dat kan vervelende gevolgen hebben! De Grand Palace is natuurlijk een mooi staaltje van de grandeur waarmee het koninkrijk verbonden is. Maar de hele stad hangt vol met foto's van de koning. En de gemiddelde Thai draagt zelfs een amulet met een foto van de koning erin! Dat zie ik ons nuchtere Nederlanders toch niet zo snel doen! :-)

Het is echt allemaal geweldig hier maar wat is het ontzettend warm zeg. Er gaan echt liters water doorheen! Gelukkig konden we het vandaag al een stuk beter verdragen dan gisteren.

Na het indrukwekkende bezoek aan het Grand Palace zijn we lopend naar en leuk restaurant aan het water gegaan voor de lunch. Het eten is echt om je vingers bij af te likken. Vandaag voor het eerst iets gegeten wat enigszins pittig te noemen was. Moet het maar langzaam opbouwen! :-)

Na de lunch zijn we aan boord gegaan van een bootje voor een tour door de klongs van Bangkok. Wat een andere wereld hier. Soms echt ronduit smerig, op sommige plekken lijkt het wel een vuilnisbelt. Maar op andere plekken is het weer juist heel idyllisch. Huizen op palen in het water en bij ieder huis wel een mini-altaartje om de bozen geesten buiten te houden.Veel tegengestelden dus maar een geweldige ervaring.

Onderweg nog een stop gemaakt bij de Wat Arun. Ook alweer zo een prachtig bouwwerk waar het fototoestel overuren heeft gedraait! Ik heb momenteel zo weinig tijd om op internet te gaan dat foto's (nog) niet gaan lukken! Als we van de week meer vrije tijd hebben zal ik eens een poging wagen! :-)

Na de klongtour hebben we een wandeling voor China Town gemaakt. En dat was helemaal een ervaring op zich. We hebben de achteraf straatjes gezien met koopwaar, zo gek als je maar bedenken hadden ze daar. Ik had verwacht dat de eetstalletjes uitnodigend zouden zijn maar ik ben niets tegengekomen waar ik ieuwsgierig van werd! haha

En toen vanavond een absoluut hoogtepunt. Een dinner show genaamd Siam Neramit. Over de geschiedenis van het voormalige Siam en het huidige Thailand dus. Het was echt schitterend. Prachtige kostuums en decors. Zelfs water en olifanten op op het podium. Een waar spektakel. Je mocht geen foto's maken dus heb ik maar weer een heel mooi boek gekocht met foto's. Het kost hier toch een drol dus wat maakt het uit! :-).

Het is allemaal beetje beknopt maar het was ook een lange dag! We gaan morgen naar de drijvende markt en daarna richting Kanchanaburi, oftewel de River Kwai. Het is nu half 11 en morgen is de wake up call om half 6... pfff... Maar we gaan wel weer een mooie dag tegemoet dus ik vind het het dubbel en dwars waard!

Ik weet niet wanneer ik weer in de gelegenheid ben om te schrijven maar in ieder geval tot de volgende keer maar weer!

Liefs, Hellen en Jeroen

• 14 Mei 2012 - 15:46

Annemarie:

Wow, wat klinkt dat allemaal gaaf Hellen! Kan me voorstellen dat je hooft helemaal tolt van alle indrukken die jullie opdoen daar. Geniet van de drijvende markt morgen, en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

• 14 Mei 2012 - 17:18

Cor:

Het klinkt geweldig, ik ga er ook nog eens naartoe.
    Vermaak jullie!!!

groeten aan Jeroen.

papa

• 14 Mei 2012 - 18:31

Riet:

Super om te lezen!! Ben heel benieuwd naar de foto's! Geniet van alle indrukken, time fly's when...

• 15 Mei 2012 - 11:22

Linda:

Klinkt weer allemaal heel indrukwekkend, kan niet wachten tot ik de foto's kan zien! liefs, Linda

• 15 Mei 2012 - 14:25

Francois:

he he toppers hoe gaat het daar geniet lekker van jullie vakantie
    maak er een mooie vakantie saampjes en jeroen let je wel goed op Hellen

gr

francois