Over thuiskomen vanuit Egypte..... - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu Over thuiskomen vanuit Egypte..... - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu

Over thuiskomen vanuit Egypte.....

Door: Webmaster

07 November 2007 | Nederland, Lelystad

Hoi allemaal!

De nabeschouwing heeft even op zich laten wachten waarvoor excuus! Het toch altijd weer even "landen" na een vakantie en zo ook deze keer. Ik ben nu een week terug en inmiddels weer met beide benen op aarde.

Toch ging het "landen" beter dan met mijn andere reizen. Vaak had ik daar bij thuiskomst vreselijke heimwee naar terug maar dat heb ik nu niet.

Mensen hadden mij gevraagd of Egypte een land is waar ik zou willen wonen. Daar kan ik kort en bondig een antwoord opgeven. Nee!

In Peru had ik willen wonen vanwege de machtig mooi natuur waar je bergen energie uithaalt en hetzelfde geldt voor Canada en Schotland.

Maar Egypte als land heeft mijn hart niet gestolen. Het is er vele malen armoediger dan Peru bijvoorbeeld. En het is er vreselijk warm, ik gedij toch beter in een wat gematigder klimaat! :-) Bovendien heeft het qua natuur niet veel meer te bieden dan zand, zand en nog eens zand.

Toch zou ik nog wel eens terug willen naar Egypte. Want alhoewel Egypte voor mij qua natuur niet veel te bieden heeft en ik daar geen energie uit heb kunnen halen, qua cultuur heeft het des te meer te bieden en heb ik daar wel degelijk veel energie opgedaan. En naar die mooie plekken die we gezien hebben, de tempels, de bijzondere plekjes, de romantiek van de Nijl, dáár heb ik wel heimwee naar.

Ik zou een reis naar Egypte aan iedereen aanraden want het is gewoon een reis terug in de tijd. De historie hangt daar gewoon in de lucht en kun je nog steeds proeven bij de huidige (zeer trotse) Egyptenaren.

Vandaar dat ik toch weer moest "landen" na mijn terugkomst. Dit keer kwam dat dus niet omdat ik van zo ver kwam en ik heimwee had. Maar dit keer kwam dat omdat ik terug moest komen in deze tijd en een afstand van minimaal 4500 jaar weer moest overbruggen....

Mensen, ik heb nog geen idee waar mijn volgende vakantie heen zal gaan. Ik kijk er stiekum al wel weer naar uit, zoals altijd! :-)

Maar eerst deze reis even verwerken. Heb overigens schitterende foto's dus wie wil komen kijken... ik hoor het wel! :-)

Tot de volgende keer!

Liefs, Hellen

• 08 November 2007 - 09:10

Linda:

Heej Helsie,

Het landen is bij mij nog steeds bezig hoor! Ik moet echt helemaal omschakelen van 15 dagen kunnen doen en laten waar ik zin in had naar weer proberen in een werk- en moederritme komen. Ik heb ut errug zwaar ;-)

Ik vond het ook een geweldige reis, ook voor mij geldt dat Egypte niet een land is waar ik zou willen wonen. Maar qua historie vind ik het een geweldig land!

Ik heb al tegen Nina gezegd dat als ze oud genoeg is ik samen met haar een Nijlcruise ga maken. Lijkt me helemaal geweldig!

Ik ben nu al benieuwd waar je volgende reis heen gaat.

Het was me een genoegen om samen met je te reizen, we hebben elkaar niet de hersens ingeslagen en we hebben heel wat afgelachen met zijn tweetjes. Ik vond het een topvakantie!

Dikke kussen en knuffels,

Linnemannetje