Over een lange reis, de hitte en tempels.... - Reisverslag uit Luxor, Egypte van hellen - WaarBenJij.nu Over een lange reis, de hitte en tempels.... - Reisverslag uit Luxor, Egypte van hellen - WaarBenJij.nu

Over een lange reis, de hitte en tempels....

Door: Webmaster

17 Oktober 2007 | Egypte, Luxor

Hallo allemaal!

Hier zijn we dan vanuit Luxor! :-)

Gisteren een hell of a trip gehad. Eerst fijn 4,5 uur gevlogen en toen nog (surprise!) een tussenlanding in Sharm El Sheikh. Uur aan de grond gestaan en toen nog 15 (!) minuten gevlogen naar Hurghada. Daarna fijn de bus in voor de transfer naar Luxor van 4 uur ongeveer... Kortom om half 3 vannacht stortten we eindelijk ons bedje in....

Maargoed, dat alles kan de pret niet drukken. Vanmorgen waren we om half 8 weer bij de pinken en klaar voor de dag! Er is overigens toch geen tijdverschil. Het is hiet gewoon even laat als bij jullie. Ik snap er niets meer van.... haha.

Vanmorgen hebben we al meteen flink wat cultuur mogen snuiven. We zitten overigens in een prachtig hotel. Vanmorgen hadden we een ontbijtbuffet waarbij er eten te zien was zover het oog reikt... :-)

Daarna was het tijd om op weg te gaan naar onze eerste bezienswaardigheid. Dat was de Karnak tempel. Wat wel even wennen is... is de temperatuur... Allemachtig, een beetje warmte is lekker maar hier krijgt het woord warmte een geheel nieuwe dimensie! Het is hier gewoon bloody hot!! Binnen het uur liep ik met enkels als ballonnen en met een schuurlap als tong... hahahaha.

Maargoed, gewoon doorgaan en het zweet gewoon rijkelijk laten stromen... :-)

De tempel was schitterend, enorm indrukwekkend en moeilijk te behappen dat het zo verschrikkelijk oud is. We hebben overigens een leuke reisleider, hij heet Amro en is Egyptenaar maar spreekt aardig woordje Nederlands. Wat ik erg leuk aan hem vind is dat hij dingen uitlegt over de tempels maar daarbij zegt dat het slechts "meningen" zijn. Er zijn gewoon zoveel dingen over die tempels enzo die helemaal niet te bewijzen zijn dat vooralsnog het meeste wat er over de opgravingen geschreven en gesproken wordt "meningen" zijn. Dat houdt het open voor discussie zullen we maar zeggen. Ik geloof namelijk nog steeds niet dat ze enorme granieten blokken met touwen naar boven hebben gehezen....

Na de tempel van Karnak zijn we naar een papyrus instituut geweest. Daar worden mooie muurprenten met de hand gemaakt. Uiteraard hebben Linda en ik daar wat moois gekocht! :-)

Daarna gingen we op weg naar de Luxor Tempel. Die was minstens net zo indrukwekkend als de Karnak tempel. De fotos zullen jullie wel zien als we weer thuis zijn. In deze laatste tempel waren een aantal beelden mooi bewaard gebleven. Alleen omdat we zo aan de warmte moeten wennen, renden we eigenlijk van schaduwplek naar schaduwplek.

Net hebben we informatiebijeenkomst gehad en we hebbe nog wat optionele excursies bijgeboekt. Waaronder Abu Simbel! :-)

Nu hebben we de rest van de middag vrij! Jippie! :-) LInda en ik gaan dus even lekker gestrekt nu voordat we vanavond weer fris en fruitig aan het avondmaal verschijnen. MOrgen gaan we om half 7 onderweg naar Aswan. Wake-up call om 5 uur voor ons dus... :-)

Zodra we weer de kans hebben horen jullie weer van ons!

Veel liefs allemaal, kusjes aan Nina en Rocco van Linnemannetje! :-)

Dikke zoen, Hellen en Linda

• 17 Oktober 2007 - 14:52

Fam Veeger:

we reizen in gedachten met jullie mee.Alleen is het hier kouder 14 graden en regen.Nou geniet er maar van en met de kids gaat alles goed.Dikke kus van nina en rocco en veel liefs doeiiiiiiiiiiiii van nina.
    nog 13 dagen.

• 17 Oktober 2007 - 15:03

Joenie:

Hallo Hellen en Linda
    Ik vind het erg jammer dat ik je niet meer effe heb kunnen spreken voor jullie op reis gingen maar het ging echt niet!!!
    DE diagnose is bekend: EEN INDIAANS VIRUS dus we kunnen aan de genezing beginnen wat overigens nog wel even gaat duren maar het komt allemaal goed volgend de artsen in Rotterdam....GELUKKIG!!!!! Geniet heel erg van het fantstisch weer daaro aan de hitte wen je vanzelf want hiero regend het alweer de gehele dag......