En toen was het bijna zover....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu En toen was het bijna zover....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu

En toen was het bijna zover.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2005 | Nederland, Amsterdam

Hey lieve allemaal!

En toen was het bijna zover..... en kreeg Hellen op de valreep nog even een mega-griep voor de kiezen... :-( Maargoed, het herstel is in volle gang dus ik blijf vol goede moed dat ik zaterdag gewoon topfit het vliegtuig in ga stappen! :-) Oja, mijn vakantie gaat een dagje eerder beginnen zelfs! Ik zal vrijdagavond al richting Schiphol vertrekken en daar overnachten. Een groot gedeelte van de groep zit er dan al dus is wel gezellig dacht ik zo. En bovendien kwam de uitnodiging een kamer te delen van een heel aardig en bijzonder persoon dus kortom, het was een offer I couldn't refuse! (jajaja, jullie weten nog van niets, rustig maar ik weet het zelf pas net! Als ik terug ben uit Peru horen jullie het verhaal wel! :-))

Okay, om jullie alvast beetje voor te bereiden op de stortvloed van mijn emails (ahumba), heb ik even een routebeschrijving gemaakt zodat jullie beetje bij kunnen houden waar ik ben.

Komt ie:

Dag 1: Amsterdam - Lima

Vlucht naar Lima via Bonaire met KLM.

Dag 2: Lima

Kennismaking met de miljoenenstad Lima, waar bijna de helft van de totale bevolking van Peru woont! 's Avonds organiseert de reisleider een gezellig kennismakingsdiner.

Dag 3: Lima - Pisco

We verlaten Lima en gaan per lokale lijndienstbus in circa drie uur naar de vissersplaats Pisco, gelegen aan de Pacific. In de middag maken we een mooie tocht door het beschermde natuurgebied van Paracas.

Dag 4: Pisco - Ballestas Eilanden - Ica -Nazca

Vroeg uit de veren voor een schitterende boottocht naar de Ballestas Eilanden, waar vele pinguïns, zeehonden en vogelsoorten wonen. De Galapagos Eilanden in het klein! 's Middags rijden we via Ica, een stadje dat omgeven wordt door enorme zandduinen, zoals bekend van de Algerijnse Sahara, naar Nazca.

Dag 5: Nazca

's Ochtends maken we een tocht naar de Inca-begraafplaats Chauchilla, waar grafschenners lang geleden tientallen graven plunderder en in chaos hebben achtergelaten. In de middag de mogelijkheid om een spectaculaire vlucht te maken maken over de reusachtige motieven en figuren in de Nazca-woestijn.

Dag 6: Nazca - Arequipa

We rijden langs de mooie kust zuidwaarts naar de prachtige koloniale stad Arequipa, ook wel de "Witte Stad" genoemd. Arequipa dankt zijn bijnaam aan de witte lavasteen van de Misti-vulkaan, die hoog boven de stad uittorent. Hier verblijven we drie nachten.

Dag 7 en 8: Arequipa

Een absolute must schijnt het Santa Catalalina klooster te zijn met de felbeschilderde patio's, middeleeuwse nonnencellen en steegjes. Het Plaza de Armas wordt beschouwd als het mooiste plein van Peru. In en om de Plaza zijn leuke cafeetjes, winkeltjes en restaurants. Shoppen dus!

Dag 9 en 10: Colca Canyon

De Colca Canyon is een schitterend natuurgebied met gigantische bergen, actieve vulkanen, bevroren watervallen en diepe kloven. Hier leven wilde lama's en vindt je schilderachtige Andes-dorpjes. De volgende ochtend rijden we naar Cruz del Condor, waar je de enorme condor kunt zien vliegen! 's Middags eventueel zwemmen in de heerlijke warmwaterbronnen en/of bezoek aan een kleurrijke markt.

Dag 11: Colca Canyon - Puno

Van de Colca Canyon rijden we via de hoogvlakten van de Andes naar Puno. Deze stad, gelegen op ongeveer 3000 meter hoogte, ligt aan het hoogst bevaarbare meer ter wereld, het legendarische Titicaca-meer.

Dag 12: Puno / Titicaca-meer

Dagtocht over het legendarische Titicaca-meer. We varen over het saffierblauwe water naar de drijvende eilanden van de Uros-indianen. Zodra je voet aan wal zet op de meeverende eilanden, ervaar je letterlijk dat alles van riet is gebouwd. Aan het eind van de middag varen we weer terug naar Puno.

Dag 13: Puno - Cuzco

De tocht naar Cuzco is lang maar mooi. De hoogvlakten maken langzaam plaats voor groene valleien met grazende lama's en alpaca's. We komen aan in de oude, sfeervolle Incastad Cuzco, één van de mooiste plekjes van Zuid-Amerika!

Dag 14: Cuzco - Heilige Vallei - Yucay

Start van drie-daagse tocht door de Heilige Inca Vallei. We bezoeken de kleurrijke indianenmarkt van Pisac, maken een schitterende wandeling langs de bergwand en zien de Inca-nederzetting van Pisac. Dan gaan we verder naar Ollantaytambo en brengen we een bezoek aan het mooie kerkje van Chinceros. Overnachting in Yucay.

Dag 15: Inca Trail / Yucay - Aguas Calientes

Vandaag lopen we een stuk over de oorspronkelijke Inca Trail, het wereldberoemde en eeuwenoude pad dat dwars door het Andes-gebergte voert. We lopen langs oude Inca-tempels, tropische bossen en ruige berglandschappen. Overnachting in Aguas Calientes.

Dag 16: Machu Picchu!

Vroeg in de ochtend, als het nog stil is in de verborgen stad, worden we getrakteerd op een ongeëvenaard zicht op Machu Picchu. In 1911 werd Machu Picchu bij toeval ontdekt en het was in één klap wereldberoemd. Met name de ligging is spectaculair en dit bezoek is absoluut een hoogtepunt van de reis! Aan het eind van de middag gaan we per trein weer terug naar Cuzco.

Dag 17 en 18: Cuzco

Twee volle dagen in Cuzco om te genieten van de prachtige stad. We kunnen te voet, te paard of per fiets Inca-ruines in de buurt bezoeken. Op de markten en in de winkeltjes kun je van alles kopen: handgeweven tapijten, alpaca truien, keramiek, zilveren sieraden en prachtige religieuze voorwerpen en schilderijen. Dus wederom shoppen!

Dag 19: Cuzco - Lima - Bonaire

Binnenlandse vlucht naar Lima en aansluitend vlucht naar Bonaire.

Dag 20 en 21: Bonaire

Chillen op de Antillen!

Dag 22: Bonaire - Amsterdam

Vlucht van Bonaire naar Amsterdam

Dag 23: Amsterdam

Aankomst in Amsterdam

Nou, weten jullie tenminste beetje waar ik uithang! Zie ook het kaartje wat ik heb bijgevoegd.

Mijn volgende berichtje zal als het goed is uit Lima komen.

Reacties hier zijn uiteraard van harte welkom! :-) Maar let wel, de hele wereld kan het lezen dus hou daar rekening mee a.u.b.

Ik ga nu weer even bezig met herstelwerkzaamheden (lees: ik duik eerst een warm bad en dan bed in!).

Tot het volgende bericht vanuit Peru!

Liefs, Hellen

  • 28 September 2005 - 18:12

    Marius & Sacha:

    Hellen , wat een prachtige beschrijving van je reis !
    Veel plezier, en geniet ervan !
    We zijn nu al benieuwd naar je foto's

  • 28 September 2005 - 19:21

    Linda & Domenico & Nina:

    Pas je op dat je niet helemaal weg weekt in bad :-) Neem een flinke borrel dan voel je je vast snel beter! Reis klinkt echt fantastisch, ben jaloers!!!!!!! Ik bel je morgen!

  • 29 September 2005 - 09:21

    Barbara:

    Ben eigenlijk wel wat jaloersig hoor, klinkt allemaal fantastisch. Vooral genieten dus... ;-)

  • 29 September 2005 - 10:23

    Leo En Eef:

    ziet er goed uit
    maak er wat van
    bel je straks

  • 02 Oktober 2005 - 01:48

    Meike Down Under:

    Schattebout! Ik ben dik vet te laat met dit bericht maar heeeeeeeeeeeel goede reis naar Peru! Dat klinkt allemaal heel goed zeg - als ik zeg allemaal bedoel ik vooral de gezellige kamergenoot. Details graag, details!!!!!! Ik heb gisteren Ivica op het vliegtuig gezet naar Bilbao, dikke vette tranen, het was super met hem op reis te zijn, hoewel we wel wat aanvaringen hebben gehad, maar dat krijg je met 2 stijfkoppen in 1 campervan. Al met al een succes, en met hem samenleven krijgt zeker een plaats in de toekomst. Lieve meid hoe gaat het allemaal? Ben je nog happy op kantoor, en hoe gaat het prive (details, graag!). Ik hang hier op mijn kop aan de andere kant van de wereld, met als doel nadenken over van alles en nieuwe plannen maken, en hoewel ik weet dat dat een goed idee is vraag ik me op dit moment even af wat de U^%^%^$ ik hier doe in mijn zielepootje eentje. Maar Melbourne is een leuke stad! Ik hoop snel wat te horen van je, maar ik denk - ik denk - dat je het erg druk zult hebben met adem happen, zeker als er ook nog wat te lachen valt!
    Dikke zoenen! Meike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 44820

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: