Over de eerste kampeerervaringen..... - Reisverslag uit Embrun, Frankrijk van hellen - WaarBenJij.nu Over de eerste kampeerervaringen..... - Reisverslag uit Embrun, Frankrijk van hellen - WaarBenJij.nu

Over de eerste kampeerervaringen.....

Door: Hellen

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2008 | Frankrijk, Embrun

Hallo allemaal!

Daar zijn we dan vanuit St. Appolinaire (is vlakbij Embrun) in Frankrijk! De reis hiernaartoe is zeer soepel verlopen. Zaterdag zijn we om half 7 vertrokken uit Nunspeet. We zijn onderweg regelmatig gestopt en zo rond een uur of half 7 's avonds zijn we in Macon op zoek gegaan naar een camping. Die bleek dus vlak naast de tolweg te liggen dus de volgende ochtend waren we zo weer op de goede weg. Het rijden met een caravan is ook een ervaring, ik heb zelf dan wel niet gereden maar zat wel in de spiegels mee te kijken enzo, en het was net of er steeds iemand wel heel erg aan het bumperkleven was.... :-)heel apart dus....

En ja, dat was dus de eerste echte “camping-dag” van mij. Ik werd meteen in het diepe gegooid want het was in Macon ronduit koud dus we moesten de avond in de caravan doorbrengen. Ik was zo blij met ons kacheltje! Ondanks dat het weer dus niet meewerkte was het toch hartstikke knus in ons huisje op wielen. Nu zijn we ook wel van alle gemakken voorzien, dus dat helpt. Wat hebben we zoal allemaal aan boord? Nouja, en koelkast natuurlijk. En een 4-pits kookplaat, een afzuigkap, een oventje, een chemisch toilet, een douche en jaja, een boiler! We hebben dus warm stromend water! :-) En dat is wel heel lekker als het weer even niet meezit. Dan hoef je niet voor ieder dingetje naar het washok. En die toilet was onderweg en in the middle of the night toch ook wel errug handig! Die douche zullen we niet zo snel gebruiken maargoed, je weet maar nooit.

In Macon hebben we dus de eerste nacht doorgebracht en daar heb ik ook voor het eerst een “camping-douche” genomen..... dat was dus een waar leermoment. Zo doende tijdens het kamperen leer je vanzelf wat handig is en wat absoluut niet handig. En in complete kledij (waaronder spijkerbroek, sokken en gympen) naar de douche gaan op een camping is niet handig. :-) Ten eerste moet je je omkleden in een ruimte van 1 bij 1. Er is een piepklein scheidingswandje tussen daar waar je kleding hangt en het douche-gedeelte. Daarna ga je lekker douchen en daarna komt het..... dan moet alles wat half nat is geworden tijdens het douchen weer aangetrokken worden. Het was niet te doen! Dus wat ik hiervan heb geleerd is dat ik slechts in lang shirt en slippers richting douche ga. Dat scheelt erg veel gedoe!

Arno had ook gedoucht en die zat al buiten te wachten tot ik briesend van frustratie dat douchehok uit zou komen, maar dat gebeurde dus helemaal niet. Ik sta ook van mezelf te kijken, dat moet ik toegeven! :-)Hahaha

Maar serieus, ik vind het tot nu toe hartstikke leuk, al is het weer (nog) niet wat we graag zouden willen. Kun je nagaan als eerdaags de zon uitbundig gaat schijnen, dan kan het helemaal niet meer stuk!

Zondagochtend zijn we verder weer op pad gegaan richting eindbestemming. We hadden nog een klein stukje tolweg te gaan en daarna hebben we een hartstikke mooie route door de bergen gereden. Zoals ik al zo vaak heb gezegd, ik heb wat met bergen. Zodra ik in de bergen ben is het goed. Omdat het zo bewolkt was onderweg en her en der ook regende hadden de bergen op sommige plaatsen veel weg van Macchu Picchu in Peru! Maar ik was erg positief gestemd wat het weer betrof. We gingen dwars door de bergen heen en ik had ernstig het idee dat aan de andere kant van de bergen de zon zou schijnen en wat blijkt? Plotseling was daar dus de zon! Grote stukken blauwe lucht en heerlijk warm. Dus wij stoppen op een mooie plek en tafel en stoelen naar buiten om te lunchen. Heerlijk was het, totdat het noodlot toesloeg.... zo zit ik nog tegen Arno te praten en zie ik hem zitten, en zo doet hij zijn stoel naar achteren, hoor ik een harde klap, en is Arno opeens verdwenen.... Was de hele rugleuning afgebroken bij de armsteunen dus was de arme ziel zo naar achteren gevallen. Gelukkig was ie niet gewond ofzo dus kunnen we er nu inmiddels wel om lachen, maar het was wel schrikken geblazen.

Maargoed, de zon scheen uitbundig op een gegeven moment en ook toen wij hier op de camping aankwamen was het nog steeds lekker weer. De camping is overigens wel behoorlijk veranderd. Arno en ik zijn hier 2 jaar geleden ook geweest, we waren toen op doorreis maar waren hier even gaan kijken en zo is toen ook het idee ontstaan om hier eens te gaan camperen. Het is een kleine en simpele camping. Geen legio aan faciliteiten, gewoon kampeerplaatsen en een washok en een kantoortje en dat is het. Alleen hebben ze nu een gedeelte van wat vroeger kampeerplaatsen waren omgebouwd en staan daar nu chalets. Die zien er ook wel heel schattig uit en kleden de boel wel wat aan. Helemaal wel leuk gezien het feit dat wij voorlopig de enige op de camping zijn! Het is hier wel mega-rustig. Het enige wat we hier horen is de wind door de bomen, het kabbelen van een beekje en krekels. Het is het paradijs op aarde! We zitten halverwege een berg en beneden in het dal is een groot meer waar we zo op neer kijken. Op de hoge bergtoppen om ons heen ligt nog een flinke hoeveelheid sneeuw en door de regen is alles wel ontzettend groen geworden. Kortom, het uitzicht is werkelijk schitterend! We konden zelf een plek uitzoeken dus we hebben een plek gekozen waarbij het net is of we helemaal niet op een camping staan. In het zonnetje hebben we na aankomst de hele boel geïnstalleerd. Dat viel dus alles mee! Volgens de mevrouw hier van de camping regent het al twee maanden en hebben ze nog amper zon gezien. Wij namen de zon dus mee en daar was zij geloof ik ook wel blij mee.

Helaas ging het in de avond toch weer dicht zitten en heeft het flink geregend. Maar wij zijn naar het dorpje Savine gegaan en hebben daar heerlijk een hapje gegeten.

Gistermorgen hebben we lekker uitgeslapen want twee van die lange dagen hakken er toch best in natuurlijk. Arno is daarna beneden in het dorp brood gaan halen en ik heb de caravan opgeruimd. Is wel lekker snel klaar, ik wou dat ik mijn huis zo makkelijk op orde kon houden! Daarna lekker buiten gegeten. Er hangt wel veel bewolking maar de temperatuur is best lekker nu. We wachten maar even af wat het weer gaat doen. Maar ondanks het wat mindere weer heb ik het tot nu toe erg goed naar mijn zin!

Ik schrijf trouwens mijn hele verhalen gewoon op de camping en daarna ga ik hier naar de plaatselijke McDonalds en zet het daar hier op het net. Dat is echt geweldig handig, ze hebben daar van die Wifi-punten dus ik kan hier gratis en ongelimiteerd internetten met mijn laptoppie! :-) Ideaal! Dankjewel voor de geweldige tip, pa!

In ieder geval had ik gisteren het grootste gedeelte van dit bericht geschreven maar nog even een snelle update van vandaag! Vanmorgen werden we wakken en..... stralend blauwe lucht en zon! Jippie! Het was gewoon snikheet in 1 keer! Dus lekker buiten gegeten en heerlijk in het zonnetje gezeten. Maar nu is het half 4 en nu regent het weer en is het weer een stuk killer. Ik snap dit weer hier niet hoor. Ik geloof de mensen hier zelf ook niet. Maargoed, de eerste lekkere zonnestralen hebben we toch binnen en ik heb wel al een paar uur in een korte broek gelopen! :-)

Ik hoorde trouwens dat Nederland van Italie heeft gewonnen met 3-0? Allemachtig zeg! :-)

Tot zover de gebeurtenissen tot nu toe! Later horen jullie weer van mij!

Liefs, Hellen en Arno

  • 10 Juni 2008 - 17:56

    Arjo En Maud:

    he luitjes,

    fijn om te horen dat de eerste camping uren pretig zijn verlopen. Dan kan de rest ook niet meer stuk lijkt me.
    Wat het weer betreft geen zorgen ook dat went.

    Groetjes oet Zjwame

  • 10 Juni 2008 - 18:00

    Cor:

    Geniet ervan!!!!

  • 10 Juni 2008 - 19:16

    Linda & Domenico:

    Het klinkt super! Ik ga voor jullie duimen dat het beter weer gaat worden. Heb je nog de zonnedans gedaan ;-)

    Heel veel plezier!

    Groetjes,
    Linda & Domenico en de boeven:-)

  • 11 Juni 2008 - 06:16

    Hans En Greet:

    leuk om te lezen geniet er van groetjes

  • 11 Juni 2008 - 07:49

    Mams En Leo:

    fijn dat het leuk is het
    mooie weer komt wel geniet maar groetjes aan arno ik kijk uit naar het volgende bericht
    groetjes leo en mams.

  • 11 Juni 2008 - 11:59

    Joenie:

    Hallo Hellen en Arno,

    Fijn te horen dat jullie campeerervaring tot nu toe goed heeft uitgepakt en achu dat weer dat komt ook wel helemaal goed...En anders Hellen geef je ze toch de zegen met je pleeborstel doet vast wonderen haha (grapje)
    Ik ben weer heel benieuwd naar je volgende avontuur, ik lach hiero met je mee...

    Doei
    Joost

  • 13 Juni 2008 - 19:42

    Isabella, Frank:

    Hoi Hellen en Arno,

    Helemaal toppie dat het caming leven je bevalt. Het weer wordt zeker beter. Zo niet is het wel lekker knus met z,n tween in de caravan.

    Groetjes en nog een
    fijne vakantie.

    Isabella, Franke en Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 44723

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: