Over mummies; massages, en tropische zon... - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van hellen - WaarBenJij.nu Over mummies; massages, en tropische zon... - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van hellen - WaarBenJij.nu

Over mummies; massages, en tropische zon...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2007 | Egypte, Hurghada

Beste allemaal,

Hier zijn we weer even, waarschijnlijk voor het laatst vanuit Egypte want het is hier een crisis om internet-toegang te krijgen....

Momenteel zitten we dus de laatste dagen uit te blazen in Hurghada aan het strand. We zitten in het Hilton en dat doet vermoeden dat we behoorlijk op stand zitten maar helaas niets is minder waar. Volgens mij is dit het oudste Hilton-hotel ter wereld.... :-) Op zich is het niet slecht maar alles is het net niet, het is gewoon beetje vergane glorie. Het eten is zeker niet om over naar huis te schrijven, maar na twee weken van een buffet gegeten te hebben is er nog maar weinig waar je enthousiast van wordt dus vanavond gaan we hier op de boulevard bij de Kentucky Fried Chicken eten! :-) Dan hebben we ook even rust aan ons hoofd want hier in het hotel hebben ze bedacht dat het leuk voor de gasten is om tijdens alle maaltijden de meest verschrikkelijke vormen van klassieke muziek te draaien. Dat mensen hier niet spontaan in een psychose schieten is mij een raadsel! :-)

Maargoed, ik moest nog het een en ander vertellen over de voorbije dagen en alles wat we daarin nog gedaan en gezien hebben!

We waren geloof in Caire gebleven als ik het goed had.... De laatste ochtend van de rondreis zijn we naar het Egyptisch museum geweest. Helaas stonden we een uur langer dan gepland in de file dus we hadden wat weinig tijd. Maar het was echt schitterend. Ik heb daar een mooie catalogus gekocht zodat ik thuis nog eens rustig kan bekijken wat ik gezien heb... :-) Hoogtepunt hier was toch wel de vleugel waar alle vondsten van de graftombe van Toet-Anch-Amon zijn tentoongesteld en zeker ook de mummie-zaal. Ze zijn echt goed intact gebleven, je kon de huid en de nagels en de tanden nog zien. Toch wel heel bijzonder dat dat na zoveel jaar nog steeds zo intact is gebleven.

Na ons bezoek aan het museum zijn we naar de citadel en moskee van Muhammed-Ali geweest. We zijn er ook in geweest maar we moesten wel onze schoenen uittrekken. Ook op het binnenplein van de moskee moesten de schoenen nog uitblijven en je mocht ze ook niet op de grond zetten, hetgeen Linda even vergeten was... :-)

Toen was de rondreis bijna teneinde, we zijn nog bij en juwelier geweest maar daar was alles zo vreselijk duur dat ik er alleen maar een oosters kannetje van koper heb gekocht. Wel een geinig dingetje!

Toen nog de lunch en daarna het afscheid van Amro. Aangezien niemand de afscheidsspeech wilde houden was ik dus de sigaar... :-) We hadden wat geld ingezameld en allemaal een stukje geschreven voor hem. Dat hebben we toen dus overhandigd, met de mededeling dat ie ons vast niet zo snel zou vergeten, gezien het sluizenverhaal... :-)

Daarna was het op naar Hurghada waar we nu dus zitten. De volgende ochtend hadden we een info-meeting met de hostess hier, Didi. Zij doet normaal gesproken ook de rondreizen maar mijn hemel, wat ben ik blij dat we haar niet hadden maar Amro. Dat mens is zo vreselijk hyper, ik zou er bloednerveur van zijn geworden! :-) We hebben daar nog een excursie naar een tropisch eiland geboekt die we gisteren hebben gedaan.

Ook hebben we hier lekker voor twee dagen een massage geboekt waarvan we er inmiddels 1 hebben gehad. Dat was een hele belevenis. De meest geweldige massage die ik ooit heb gehad!

We kregen eerst een soort koffieprut op ons gezicht en moesten toen een stoomcabine in. Daar zaten we dan naar elkaar te staren hoe de koffieprut langzaam van ons gezicht af droop... :-) Was wel lekker overigens. Na de stoomcabine moesten we de prut van ons gezicht afspoelen en daarna was het tijd voor de massage. In een ruimte waar het beetje donker was en mooie muziek opstond hebben we letterlijk een full-body massage gehad. Van het kruintje van ons hoofd tot het topje van ons tenen! Geweldig was het! Morgenmiddag gaan we weer! :-)

De rest van de dag hebben we toen lekker aan het zwembad doorgebracht. Eergisteravond zijn we nog naar een theehuis geweest in de wijk Sekalla hier. Daar zijn allemaal winkeltjes en het is er erg gezellig. Maar hier in de buurt van ons hotel zit ook een hele boulevard met winkeltjes dus die gaan we nog verkennen als we vanavond bij de KFC gaan eten.

En dan zijn we bijna compleet met het verslag. Alleen gisteren nog! Is iedereen er nog bij? :-)

Gisteren zijn we met de boot naar 1 van de eilandjes hier voor de kust geweest. Mahmya genaamd. Eerst 3 kwartier op de boot en dan dus letterlijk in het paradijs aangekomen. Een bounty-eiland met palmhutjes waar je onder in de schaduw kan liggen, heerlijk was het! We hebben ook gesnorkeld want het rif begint hier al vlak langs de kust dus vanaf het strand loop je zo met je snorkelinstallatie het water in het hoppa, mega-mooi uitzicht met allerlei kleuren vissen, heerlijk om te doen na alle drukte van de afgelopen twee weken! Ik had wel drie dagen op dat eiland willen blijven zitten, maarja, ze zeiden dat dat niet kon... :-(

Gisteravond hebben we nog een show van een buikdanseres gezien en een of andere pipo in een hele wijde jurk die als een gek wel een kwartier lang rondjes aan het draaien was, waarbij hij allerlei toeren uithaalde met die wijde jurk.... beetje moeilijk om uit te leggen! :-)

En nu zitten we dus helemaal in de relax-stand. Alleen morgen de massage nog voor de rest hoeven we helemaal niets! We zitten lekker bij het zwembad en gaan straks nog even de boulevard op dus. Heerlijk!

Het is een heerlijke vakantie geweest, waarin we zo ontzettend veel gezien hebben. Als ik thuis ben zal ik nog een nabeschouwing hier plaatsen. Nu gaan we alles even laten bezinken en dagdromen over hoeveel historie wij aan ons voorbij hebben zien gaan....

Oja, Domenico, Linda heeft hier een gat in de markt ontdekt.... namelijk prullenbakken. Doen ze hier niet aan, ze smijten hier gewoon alles op straat, echt heel hygienisch. Linda wil daar dus slaatje uit gaan slaan. Voor jou heeft ze al geregeld dat jij op dat tropisch eiland van gisteren de catering kan gaan doen! Dus pak je koffer maar in en kom deze kant maar op! :-)

Van dinsdag op woensdagnacht komen we weer thuis.

Ik hoop dat jullie de verhalen weer een beetje leuk hebben gevonden!

Tot de nabeschouwing dan maar!

Veel liefs,

Hellen en Linda

  • 28 Oktober 2007 - 14:44

    Gerdadjan:

    Inderdaad geluk gehad met AMRO(bankje) als ik dat zo lees. Lijkt mij vreselijk zo'n hypertypje....... :-)

    Hilton...... hummm , je zou dat eens moeten melden bij de overkoepelende organisatie van Hilton, wellicht sleep je er nog een extra vakantietje uit :-))

    En over je vindingrijkheid mbt werkvinden daar:

    En ikke dan??? wat is er voor mij bedacht, een tehuis opzetten voor arme kindjes zonder ouders, die ik dan leer om de prullebakken te vullen (anders is het geen geslaagd project, toch? :-))

    Ennnuh, door wie of wat ben je gemasseerd???? Heb ik ff niet meegekregen trouwens.

    Ik ben 1 keer in Amsterdam in een vrouwen hamam "onder handen" genomen (anders kan ik het niet uitdrukken lolllll). Ik kwam die bezwete ruimte in, werd door een kleine, veel te dikke vrouw van achter in de 50 (met giga borsten tot op de knieen) op een soort bed geflikkerd, vervolgens werd mijn vel met een washandje van schuurpapier totaal afgestroopt (voelde mij net en konijn), daarna werd er een emmer gloeiend heet water tegen mij aangekwakt (kon totaal geen adem meer halen zowat) en werd ik vervolgens door haar op niet zachtzinnige wijze weer van het bed afgetrokken. Einde oefening. Daarna bezag ik mijzelf in de spiegel (jawel, knalrood gestroopt konijntje!!!!!)

    hahah, nou ik ben benieuwd naar je terugblik.

    Nou schatten heb het nog maar goed daar en geniet ze nog maar die laatste dagen.

    dikke kus :-)))

    Gerdadjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 44710

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: