Over Machu Picchu en Bonaire....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu Over Machu Picchu en Bonaire....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu

Over Machu Picchu en Bonaire.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2005 | Nederland, Amsterdam

Hello all!

Hier een laatste bericht vanuit een zonovergoten Bonaire! Graadje of 37 hier en zonnetje hoog aan de hemel. Mijn huidje is ongeveer kreeftjesrood dus het gaat prima! :-)

Even een update van de afgelopen dagen!

Als eerste natuurlijk de Inca-trail en Machu Picchu! De Inca-trail is niet doorgegaan. Bianca vond de situatie te onzeker om met een groep van 20 man aan te gaan en dus hebben we die moeten laten schieten. Daarentegen hebben we wel een schitterende treinrit gehad! Dwars door de bergen, echt geweldig! Heb ademloos in de trein gezeten, was luxe trein overigens, zelfs met panoramadak dus we konden echt goed zien wat er om ons heen te zien was! Eind van de middag kwamen we aan in Aguas Calientes. Een mini-dorpje midden dus de giga-bergtoppen. De volgende ochtend stond Machu Picchu op het programma. De wake-up call stond voor 5 uur.... slik. Wij dus op tijd ons bed uit en toen was het al duidelijk..... stromende regen..... Toch de eerste bus gepakt naar Machu Picchu, maar helaas zero uitzicht de eerste uren. We hebben wel gewoon rondgedoold want we hadden de hele dag de tijd. Rond lunchtijd klaarde het toch een beetje op en toen hebben we alsnog stukje Inca-trail gelopen naar de Zonnetempel. Schitterende wandeling en tijdens die wandeling hadden we geweldig en helder uitzicht op de verborgen stad! Daarna samen met Jeroen nog heerlijk rondgestruind en op een gegeven moment op een mooi plekje lekker gaan zitten en alleen maar genieten van het uitzicht! Zelfs toen het weer begon te regenen lieten we ons niet weerhouden en hebben we de regenjassen weer aangetrokken en mijn poncho als deken over ons heengetrokken. We waren smerig en nat tot op het bot maar het maakte ook allemaal niet meer uit. Als je daar zit met dat uitzicht kan de wereld om je heen vergaan. Dus bleven we lekker zitten in de regen en het was heerlijk omdat je zoveel positieve energie om je heen voelt (maakt niet uit hoe hard het regent dus). Het is zo makkelijk om je hoofd leeg te maken daar. Eind van de middag zijn we weer op de trein gestapt en het voelde gewoon beetje verdrietig aan. Het was de laatste dag in de bergen geweest en ik moest die veilige haven weer gedag zeggen. Maar god, wat heb ik daar heerlijk bijgetankt, ik kan de wereld aan!

Eergisteren binnenlandse vlucht naar Lima gehad en toen nog heel de dag in Lima doorgebracht. Lekker bij de Kentucky Fried Chicken geluncht! :-) En 's avonds door gevlogen naar Bonaire. Daar het afscheid gehad van de rest van de groep en toen dus met klein groepje richting hotel.

Ik zit dus nu op Bonaire en mijn hemel.... wat is het heerlijk hier! Gisteren heerlijke ontbeten aan het water en we hebben boodschappen gedaan omdat alles hier wel schreeuwend duur is. We hadden zoveel gekocht (voornamelijk bier en wijn :-)) dat we terug maar een taxi hebben genomen want lopen in deze hitte is gewoon niet te doen! Heerlijk in de zee gezwommen en in de zon gezeten (vandaar dus kreefjesrood). :-)

Het is supergezellig en ik kan nu al beetje weemoedig worden als ik eraan denk dat morgen het vliegtuig toch echt naar huis gaat.... Dit is zo een waanzinnige ervaring geweest!

Uiteraard komen alle andere verhalen vanzelf wel als ik eerdaags de foto's laat zien. Bereid jullie maar voor, ik heb ongeveer 500 foto's gemaakt! :-)

Nou jongens, mijn strandstoel wacht op me en straks ga ik me voorbereiden op de laatste avond, dus ik ga hier weer een eind aan breien....

Veel liefs en dikke zoenen voor jullie allemaal, ik ga nog even heerlijk chillen op de Antillen! :-)

Hellen

  • 21 Oktober 2005 - 20:42

    Jeroen:

    hey Hellen,

    goed om te lezen dat alles goed gegaan is en dat je zo lekker genoten hebt. En ik kan me voorstellen dat je nu wel baald dat er een einde aankomt. Maar, je gaat alles nog tig keer opnieuw beleven als je de verhalen verteld en de foto's laat zien. Ik ben erg benieuwd naar die 500 foto's. Voor nu geniet nog eventjes van het mooie weer (hier is het echt koud) en verder wens ik je een goede terug reis en we spreken elkaar snel weer!!

    groetjes
    Jeroen

  • 21 Oktober 2005 - 21:43

    Gerda:

    Prachtig, indrukwekkend en ik kan met je mee voelen wat het afscheid betreft. Het is onderhand je familie geworden, lief en leed (dat laatste hopelijk niet) gedeeld en dan uit elkaar en uit de roes van "vrijheid, blijheid, who cares en dit is het gewoon".

    Maar goed, schatje hier wacht je ook een stel mooie en lieve vrienden/familie.

    Kom maar gauw, this is your wake up call, dan ben je er het snelst doorheen.

    Love you en heb een goede vlucht terug.

    Dikke kus Gerda

  • 22 Oktober 2005 - 08:55

    Linda & Domenico & Nina:

    Hoi Helsie,

    Balen dat je de Inca-trail niet geheel hebt kunnen lopen, maar dat geeft je wel een reden om nog eens terug te gaan :-)

    Ik kan me een tijd herinneren dat je het dragen van een regenpak en het fietsen in de regen niet echt kon waarderen, weet jij het ook nog mam's ;-)

    Kentucky Fried Chicken, ik wil ook!!!!!!!!!!!

    500 foto's ik hoop dat Domenico wakker kan blijven :-) :-)

    Nou meid, ik ben super blij dat je het zo naar je zin hebt gehad maar ik kan ook niet wachten om je morgen weer een super dikke knuffel te geven!!

    Dikke kus en knuffel!

    Linda, Domenico & Nina

  • 22 Oktober 2005 - 12:45

    Mams &leo:

    ja dat regenpak was wat,
    ik ben ook blij dat ik je morgen weer zie
    om vijfuur in de ochtend maar we staan er
    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 44715

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: