Het was te kort...... alweer thuis! - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu Het was te kort...... alweer thuis! - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van hellen - WaarBenJij.nu

Het was te kort...... alweer thuis!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2006 | Nederland, Nunspeet

Hey lieve allemaal!

We zijn weer in Nederland! Vanavond zijn we weer aangekomen na een ontzettend lange rit! Ben helemaal gaar maar wilde perse even mijn weblog bijwerken, helemaal omdat ik daar de laatste dagen helemaal geen mogelijk toe heb gehad! In Peru kon je nota ben overal zowat internetten, in Frankrijk heb ik geen internetpunt gezien! :-)

Nu waren we ook niet echt in grote steden ofzo en in de kleine dorpjes waar we waren hebben ze volgens mijn zelfs nog nooit van internet gehoord, laat staan dat ze het hebben....

Anyway, even een update dus van wat er allemaal is gebeurd de laatste dagen! In het kort komt het erop neer dat ik frankrijk opnieuw heb ontdekt. Als kind gingen we altijd op vakantie naar Frankrijk en ik had eigenlijk zoiets van... ik heb het wel gezien.... maar ik heb nu weer zulke leuke nieuwe (en oude!) plekjes gezien dat ik Frankrijk als het ware opnieuw heb ontdek!

Eerst hebben we natuurlijk een paar heerlijke dagen bij paps gehad! Pap, nogmaals veel dank voor de heerlijke tijd en ook veel dank aan Evelyn, die zichzelf toch weer heeft overtroffen! Arno en ik vonden het supergezellig en we hebben leuke dingen gedaan en ook nog ontzettend gelachen dus kortom, we hebben genoten bij jullie! Dikke zoenen voor jullie!

Afgelopen dinsdag zijn we toen richting Crest gegaan, een dorp waar we vroegen altijd naar toe op vakantie gingen. In mijn herinnering stond nog "het kasteel op de heuvel", "de brug over rivier de Drome" en "de ranzige camping" (ja, sorry pa... :-) ). Maar hoe schetst mijn verbazing... Crest is veranderd (of misschien was het altijd wel zo?) in een uiterst charmant dorp met van die kleine kronkelstraatjes. We hadden daar een knus hotelletje en we hebben 's avonds gegeten in een piepklein achteraf restaurantje en alhoewel ik me afvroeg of het wat kon wezen hebben we echt HEERLIJK gegeten daar!

De volgende dag nog wat rondgekeken en bij de rivier gezeten en de camping van vroeger bekeken... :-).... en ook die kende ik niet meer terug! Zag er geweldig uit! Zou bijna zin in camperen krijgen.... ;-)... daarover later meer....

Later woensdag zijn we via een ronduit schitterende route gereden naar het verleden van Arno! :-) Langs de rivier de Drome gereden en onderweg heerlijk gelunched in het zonnetje lang de rivier met een stokbroodje en een frans kaasje... het leven kan soms zo geweldig goed zijn! :-) In de middag Gap bezocht waar Arno vroeger vaak kwam en Embrun. WE hadden weer een leuk hotelletjes gevonden op een schitterend plekje in een piepklein plaatsje genaamd Savines.

Gisteren hebben we de camping bezocht waar Arno vroeger kwam en dat was echt zo geweldig mooi! Bovenop een berg met een mega-uitzicht! zoals ik hierboven al voorzichtig aankondigde.... ik zie mezelf echt nog wel eens camperen! :-) Ach ja, het is het jaar van de "omschakeling" dus ik sta geloof ik voor veel open op het moment! :-)

Hierna zijn we nog een plaatjes Briancon geweest en daarna moesten we echt alvast naar Noorden want vandaag wilden we thuis zijn. Maarja, we kwamen weer op een schitterende route terecht dwars door de bergen en over een nogal hoge bergpas waar de sneeuw nog huizenhoog lag! En dit alles in temperaturen die ronduit zomers te noemen waren! De hele week geen jas aangehad en dan sta je opeens bovenop een berg met echt OVERAL om je heen muren van sneeuw en nog steeds is je t-shirt dan voldoende! Echt geweldig! Kortom, weer veel te lang blijven hangen dus niet echt opgeschoten.... :-)

Dus tja, toen was het vandaag even flink doorkachelen! Maar we hebben het gered en we zijn moe maar voldaan nu weer thuis.

Het was jammer dat ik onderweg niet meer gelegenheid tot internet had maargoed, nu hebben jullie het verhaal alsnog! De meeste van jullie zie ik binnenkort toch ook wel weer even!

Gerda, het wordt echt tijd om die peru-foto's eens te bekijken, kun je meteen de Frankrijk-foto's zien! :-)

Nou, lieve allemaal, dit was Frankrijk dus. De volgende trip die op het programma staat is volgende maand naar Schotland. Tegen die tijd horen jullie weer van mij!

Veel liefs en dikke knuffels,

Hellen

  • 21 April 2006 - 21:09

    Isabella En Frank En Jamie:

    he toppie en nu schotland
    gaat goed he heel goed voor je knuffel isabella en frank en jamie xx

  • 23 April 2006 - 07:55

    Eefje En Leo-otje:

    het is weer voorbij de mooie.......maar jullie hebben weer wat om naar uit tekijken.gaat arno in schotserok met of zonder je weet wel.doei eefje en leo-otje.

  • 24 April 2006 - 18:05

    Barbara:

    Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad.

    Zie je snel (toch? ;-))

    Groetjes, Barbara

  • 26 April 2006 - 11:57

    Cor:

    Ik ben blij dat hernieuwde kennismaking met Frankrijk zon goed is bevallen.
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 44819

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 20 September 2014

Wild Zuid-Afrika

12 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Eindelijk naar Thailand, het Land van de Glimlach!

26 September 2010 - 03 Oktober 2010

Turkije

05 Juni 2010 - 09 Juni 2010

Rome, La Dolce Vita!

07 Juni 2008 - 30 Juni 2008

Frankrijk (kamperen)

16 Oktober 2007 - 01 November 2007

Egypte

14 September 2006 - 06 Oktober 2006

Canada

24 Mei 2006 - 04 Juni 2006

Schotland

13 April 2006 - 21 April 2006

Frankrijk (short break)

01 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Peru

Landen bezocht: