Over 2 van de Big Five en de Panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van hellen - WaarBenJij.nu Over 2 van de Big Five en de Panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van hellen - WaarBenJij.nu

Over 2 van de Big Five en de Panoramaroute

08 September 2014 | Zuid-Afrika, Graskop

Hallo allemaal!

Hier weer een verslagje van ons vanuit Graskop dit keer!

Gisteren een relaxte dag gehad. Vanuit Johannnesburg zijn we naar Graskop gereden. Onderweg hebben we aantal koffie stops gemaakt en tijdens 1 van die stops hebben we nu al 2 van de big Five gezien!!!! Het restaurant waar we zaten grenst een een natuurgebied en daar bij de waterplaats stond een kudde buffels en 2 neushoorns! Yeah!!! :-) Dus met een bakkie koffie in de hand hebben in het heerlijke zonnetje van dat uitzicht genoten. Het is overigens prachtig weer, strakke blauwe lucht en heerlijke temperatuur. Van mij mag het zo blijven!

Gisteren bij de lunch ook voor het eerst Afrikaans gegeten, Bobotie. Erg lekker!

Vandaag echt een prachtige dag gehad! We hebben een gedeelte van de Panoramaroute gereden. Schitterend! Als eerste zijn we bij de Blyde river canyon naar de drie Rondavels geweest. Dit zijn drie hoge ronde heuvels die lijken op de traditionele hutten van de Xhosa of de Zoeloes. Ze zijn ontstaan door erosie. Ver beneden het uitzichtpunt kronkelt de Blyde river, echt prachtig om te zien!

Daarna zijn we naar mijn hoogtepunt geweest, Bourkes Luck Potholes. Hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt over loopbruggen waar we een prachtig uitzicht hadden op de Potholes. Deze gaten in de rotsen zijn ontstaan doordat de Treur en Blyde rivier hier samen komen. Daardoor zijn er grillig gevormde gaten ontstaan. Was echt prachtig! De gaten zijn overigens vernoemd naar een goudmijnbezitter die de pech had het verkeerde stuk land te bezitten. De goudader lag namelijk enkele tientallen meters buiten zijn land..... Oef...

Daarna zijn we nog naar een ander uitzichtpunt geweest maar dat vond ik niet zo bijzonder. Wel heb ik een helse klim naar de top van de berg overleefd! :-)

Nu net zijn we weer terug gekomen in Graskop en hebben we net een heerlijke pannenkoek gegeten bij Harries Pancakes. Ik had er een met vijgen en pecan noten. Verrukkelijk!!!

Rest van de dag zijn we lekker vrij dus we gaan zo het stadje nog even in. Morgen vertrekken we naar Kruger Park en daar is geen internet dus over een paar dagen horen jullie hopelijk pas weer wat.

Groetjes uit een heerlijk Zuid Afrika!

Hellen en Jeroen

• 08 September 2014 - 18:55

Eefje:

nou dat was weer een mooi reis verslag ben blij dat alles goed gaat
    het lijkt me wel mooi daar nou geniet maar kus en groetjes

• 10 September 2014 - 21:49

Linda:

Volgens mij ben ik vergeten te zeggen "denk aan een souvenir voor mij :-)"

Veel plezier!